Marketing treści

20.05.2015
Opracowanie: Romek Remus, England.pl

Jeżeli chcesz np. prowadzić e-sklep i oferować w nim towary z Polski dla klientów do W. Brytanii, to nie wystarczy sfotografować produkty, opisać je i czekać aż ktoś się złowi. Musisz sam aktywnie łowić klientów w internecie. Jak to robić?

Na ostatnim seminarium w Londynie zorganizowanym przez PBlink jednym z ciekawszych wystąpień był wykład Pani Marty Stelmaszak z firmy Want Words, poświęcony treściom jakie powinniśmy zamieszczać na stronach pt. „Content is king”. W kontekście ostatnich zmian w algorytmach Google, każdy kto szuka klientów w sieci, musi również myśleć o unikatowych treściach na własnej stronie, bez nich będzie dziś bardzo trudno walczyć o dobrą oglądalność i klientów.

PBlink_Londyn_13-05-15

Czym jest Content marketing. Wg definicji przytoczonej przez Panią Martę, content marketing jest dostarczaniem wartościowych treści celem przyciągnięcia uwagi, zwiększenia ruchu na stronie oraz zaangażowania tych internautów na kontakcie z którymi nam zależy.

Dziś już nie wystarczy zlecić wykonanie strony i zamieścić ją w sieci i zapomnieć. Taka strona z każdym dniem będzie spychana w dół przez inne podobne strony, gdzie są nowe aktualne treści, internauci je czytają, ściągają, komentują i udostępniają. Nie liczmy na duży odzew jeżeli nasza strona jest martwa i nie zmieniana od lat.

Wg zaleceń Pani Marty treści na naszej stronie powinny być:

  • przede wszystkim ciekawe, niesamowite dla naszej grupy docelowej,
  • ważne aby te treści były użyteczne, wartościowe i istotne dla czytelników,
  • powinny przyciągać do naszej strony nowych potencjalnych klientów,
  • powinny angażować naszych klientów, wchodzić z nimi w interakcję,
  • aby było to możliwe powinniśmy dobrze poznać naszą grupę docelową.

Powinieneś zaprezentować się jako leader i autorytet w swojej dziedzinie. Zamieszczaj porady, poradniki, zdjęcia, eBook-i, udzielaj się na portalach społecznościowych, prowadź bloga w dziedzinie na której się znasz i którą lubisz. To wszystko sprawia, że zwiększasz widoczność twojego serwisu w sieci.

Badania pokazują ze prowadzenie bloga na stronie firmowej zwiększa ruch na niej o 55%, o 97% zwiększa się liczba linków do twojej strony i aż o 434 % zwiększa się liczba indeksowanych stron.

Nie zapomnij też o aktywności na portalach społecznościowych takich jak np. Linkedin, Facebook, Twitter itd. , bo statystyki pokazują, że promowanie naszych treści na tych portalach zwiększa sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Taka aktywność, jest premiowana przez Google, więc masz szansę, że Twoja strona wyskoczy wyżej w wynikach wyszukiwania, niż Twojej konkurencji.

Treści jakie zamieszczasz na swojej stronie mogą być najróżniejsze. Może to być np. blog, artykuły, eseje, fotografie, e-książki, audiobooki, fotografie (nawet selfie), przepisy, newslettery, poezja, video, recenzje książek, e-maile, kwestionariusze, ankiety, webinaria, case studies, FAQ, słowniki, wywiady, gry online, zamieszczanie opinii, komentarze, quizy i wiele, wiele innych.

Trzeba też stosować marketing wobec publikowanych treści, wiedząc gdzie, kiedy i co publikować. Służy to zwiększaniu sprzedaży i udziałów rynkowych, poprawianiu rozpoznawalności marki, poprawie lojalności klientów ale również edukacji klientów, szczególnie w zakresie nowych towarów i nowych usług. Żeby osiągnąć sukces marketingowy, to musimy przede wszystkim

  • dobrze poznać swoją grupę docelową,
  • wyznaczyć jasne i mierzalne cele,
  • wyselekcjonować typ treści jakie zamierzamy publikować,
  • wytypować narzędzia marketingowe jakimi zamierzamy się posługiwać
  • ustalić kalendarz działań,
  • ustalić działania promocyjne,
  • ustalić metody pomiaru osiągniętego rezultatu.

Na końcu warto pamiętać, że strony wielojęzykowe zawsze osiągają lepsze rezultaty. Nie targetuj tylko polskiej społeczności w UK. Polaków na Wyspach jest może milion, a Brytyjczyków 70 mln, celuj więc też w inne grupy etniczne oferując dodatkowe wersje językowe.

Osoby szczególnie zainteresowane tym tematem odsyłam do strony Marty Stelmaszak www.wantwords.co.uk , która jest specjalistą w komunikacji w sieci i pomaga polskim i brytyjskim przedsiębiorcom w zdobywaniu nowych rynków.