Regulamin

Obowiązuje od dnia 25.02.2025 r.

Warunki korzystania z serwisu England.pl (Regulamin)

Niniejszy Regulamin reguluje świadczenie usługi internetowych przekazów pieniężnych oferowanych pod nazwą handlową England.pl, świadczoną przez polską spółkę Fintecom S.A. z siedzibą w Koszalinie. Umowa zawierana jest w języku polskim lub języku angielskim. Zaleca się wydrukowanie lub pobranie niniejszych Warunków i zachowanie ich kopii w celu przyszłego odniesienia. Najnowsza wersja Regulaminu jest zawsze dostępna na stronie internetowej www.england.pl oraz w panelu Klienta po zalogowaniu do serwisu, również w wersji umożliwiającej pobranie regulaminu na urządzenie Użytkownika.

Podczas zawierania umowy z Klientem oraz przy każdorazowej jej zmianie zaakceptowanej przez Klienta (w przypadku, gdy jest wymagana) Fintecom udostępnia Regulamin (umowę) Klientowi na trwałym nośniku informacji w postaci załącznika do wiadomości wysłanej do Klienta na adres e-mail podany przez Klienta podczas rejestracji.


Definicje

Fintecom - oznacza spółkę Fintecom S.A. założoną zgodnie z przepisami prawa polskiego. Posiadającą siedzibę przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 45; 75-502 Koszalin; Poland, posiadającą status Krajowej Instytucji Płatniczej. Zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Koszalinie IX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr 0001056179; REGON 320877907; NIP 6692501424, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (IP4/2013). Kapitał zakładowy spółki wynosi 613 125,00 zł i został wpłacony w całości.

England.pl – oznacza markę handlową prowadzoną przez Fintecom S.A

Tpay - Krajowy Integrator Płatności S.A. z siedzibą w Poznaniu, plac Władysława Andersa 3 (17 piętro), 61-894 Poznań, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000412357, kapitał zakładowy 5 494 980,00 zł (wpłacony w całości), posiadającej numer REGON 300878437 oraz NIP 7773061579.

BLIK – metoda realizacji transakcji bezgotówkowych oparta na systemie bankowości mobilnej, polegająca na generowaniu przez Użytkownika jednorazowego, sześciocyfrowego kodu autoryzacyjnego. Po jego wprowadzeniu w formularzu internetowym, następuje przekazanie środków z rachunku bankowego Użytkownika na rzecz Fintecom.

E-przelew – metoda realizacji transakcji elektronicznych, umożliwiająca Użytkownikowi dokonanie płatności poprzez wybór banku z listy udostępnionej na dedykowanej stronie. Po wybraniu banku, Użytkownik zostaje przekierowany do systemu bankowości elektronicznej, gdzie po autoryzacji transakcji następuje przekazanie środków z jego rachunku bankowego na rzecz Fintecom.

ClearBank - oznacza bank z siedzibą w Wielkiej Brytanii, zarejestrowany pod adresem: 133 Houndsditch, Londyn, EC3A 7BX, w którym Fintecom posiada brytyjski rachunek bankowy służący do realizacji przelewów pieniężnych. ClearBank posiada autoryzację Prudential Regulation Authority i jest podmiotem regulowanym przez Financial Conduct Authority i Prudential Regulation Authority (numer rejestru usług finansowych: 754568).

FCA - oznacza brytyjski Urząd Regulacji Rynków Finansowych (Financial Conduct Authority) mieszczący się przy 12 Endeavour Square, London E20 1JN, Wielka Brytania, www.fca.org.uk.

KNF – oznacza Komisję Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa; www.knf.gov.pl.

Rzecznik Finansowy – oznacza Biuro Rzecznika Finansowego, ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa; www.rf.gov.pl

GIIF – oznacza Generalnego Inspektora Informacji Finansowej, Adres: Departament Informacji Finansowej, Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa: https://www.gov.pl/web/finanse/generalny-inspektor-informacji-finansowej.

Usługa - oznacza usługę przekazu pieniężnego pomiędzy Wielką Brytanią i Polską.

Klient - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną, jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zarejestrowaną w serwisie England.pl za pomocą internetowego formularza rejestracyjnego celem korzystania z Usługi, której przydzielono unikatowy numer Klienta.

Serwis England.pl – serwis transakcyjny służący zalogowanym Klientom do zlecania transakcji płatniczych.

Panel Klienta/Użytkownika – indywidualny panel transakcyjno-administracyjny w serwisie England.pl, służący do zlecania transakcji przez Klienta, podglądu historii transakcji oraz zarządzania jego danymi osobowymi. Logowanie do panelu odbywa się z wykorzystaniem informacji bezpieczeństwa.

Numer Klienta – unikatowy sześciocyfrowy numer, nadawany zarejestrowanemu Klientowi, na który Klient powinien się powoływać w kontaktach z Fintecom.

Polecenie Płatności (zlecenie) - oznacza złożone przez Klienta w Panelu Użytkownika polecenia przekazania na rachunek bankowy w Polsce lub Wielkiej Brytanii środków zdeponowanych przez Klienta na dedykowanym rachunku bankowym Fintecom. Polecenie Płatności zawiera informację o nadawcy, przelanej kwocie, tytule płatności oraz odbiorcy, na którego konto ma być wykonany transfer.

Autoryzacja - proces dokonywany przez operatora płatności Tpay, polegający na sprawdzeniu czy na rachunku Klienta znajdują się środki umożliwiające dokonanie Transakcji E-przelewem lub BLIKIEM.

Odbiorca - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posiadająca Rachunek w PLN w dowolnym banku w Polsce lub rachunek w GBP w dowolnym banku w Wielkiej Brytanii.

Rachunek Odbiorcy – bankowy rachunek pieniężny w walucie PLN lub GBP prowadzony przez Bank Odbiorcy.

Limity Transakcji – ograniczenia kwotowe lub okresowe Transakcji możliwych do wykonania przez Klienta w serwisie.

Przekaz międzynarodowy - usługa płatnicza polegająca na przyjęciu przez Fintecom środków pieniężnych od Klienta (za pośrednictwem bankowości internetowej, E-przelewu lub Blika) na terenie Polski lub Wielkiej Brytanii i ich przekazaniu do odbiorcy w Wielkiej Brytanii lub w Polsce, wskazanemu przez Klienta (nadawcę przekazu).

Numer transakcji – oznacza unikatowy numer nadany oddzielnie dla każdej transakcji w chwili złożenia polecenia płatności, służący do identyfikacji transakcji, której został nadany.

Informacja Bezpieczeństwa - adres e-mail Klienta (login) i hasło podane przez Klienta podczas rejestracji w serwisie England.pl oraz kod autoryzacyjny wysłany przez Fintecom do Klienta na adres e-mail Klienta podany podczas rejestracji w Serwisie lub na życzenie Klienta za pośrednictwem komunikatora GG.

Kurs – oznacza publikowany na stronie internetowej www.england.pl kurs wymiany funtów brytyjskich na złotówki (kurs sprzedaży) lub kurs wymiany złotych polskich na funty brytyjskie (kurs kupna). Kurs ten jest widoczny również w indywidualnym Panelu Użytkownika po zalogowaniu do serwisu England.pl.

Wymagane dokumenty - kopia dokumentu potwierdzającego tożsamość Klienta oraz dokumentu potwierdzającego jego adres zamieszkania, wystawionego z datą nie starszą niż trzy miesiące wstecz od daty przekazania dokumentu Fintecom. W przypadku Klienta będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, dodatkowo dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej (np. faktury, pisma urzędowe itp.) a w uzasadnionych przypadkach kopie dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia przesyłanych pieniędzy.

Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku, od godz. 8: 00 do 18: 00 czasu polskiego, z wyłączeniem świąt państwowych oraz dodatkowych dni wolnych od pracy w Wielkiej Brytanii i w Polsce.

Konto bankowe w Wielkiej Brytanii – oznacza wydzielone klientowskie konto bankowe o nazwie Fintecom, utrzymywane przez Fintecom S.A. w brytyjskiej instytucji finansowej, którego detale są widoczne dla Klienta po zalogowaniu do Panelu Klienta. Na to konto Klient powinien dokonać przelewu w GBP, jeżeli zamierza skorzystać z usługi objętej niniejszym regulaminem. Przelane przez Klienta środki zostaną wysłane przez Fintecom zgodnie z Poleceniem Płatności złożonym przez Klienta.

Konto bankowe w Polsce – oznacza wydzielone klientowskie konto bankowe o nazwie Fintecom utrzymywane przez Fintecom S.A. w polskim banku, którego detale są widoczne dla Klienta po zalogowaniu do Panelu Klienta. Na to konto Klient powinien dokonać płatności w PLN, jeżeli zamierza skorzystać z usługi objętej niniejszym Regulaminem. Konto bankowe w Polsce jest również kontem, na które wpłyną środki za transakcje dokonane E-przelewem lub BLIKIEM. Otrzymane od Klienta środki zostaną wysłane przez Fintecom, zgodnie z Poleceniem Płatności złożonym przez Klienta.

Ustawa – ustawa z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Polityka Prywatności – dokument opisujący obowiązujące w serwisie England.pl zasady zbierania i przetwarzania oraz ochrony danych osobowych w ramach świadczonych usług, dostępny na stronie: www.england.pl/firma/polityka-prywatnosci.

 


§ 1 Informacje ogólne.

  1. Poniższy regulamin określa warunki świadczenia usługi internetowych transferów pieniężnych pod marką England.pl.
  2. Dla Klientów, którzy wybrali płatność E-przelewem lub BLIKIEM, jako metodę przelania środków, usługa świadczona jest przez Fintecom S.A., za pośrednictwem spółki Krajowy Integrator Płatności S.A. (Tpay).
  3. Dla Klientów, którzy wybrali przelew bankowy, jako metodę przelania środków, to Usługa świadczona jest przez Fintecom S.A.
  4. Za pośrednictwem serwisu England.pl, Fintecom świadczy usługi w zakresie przekazu środków pieniężnych wyłącznie na polskie oraz brytyjskie konta bankowe odbiorcy wskazanego przez nadawcę przelewu.
  5. Fintecom nie świadczy przekazów pieniężnych do odbioru gotówki w wybranych punktach.
  6. Fintecom nie akceptuje wpłat gotówkowych na konta bankowe Fintecom oraz nie dokonuje wypłat gotówkowych z któregokolwiek konta. Fintecom dokonuje tylko operacji bezgotówkowych.
  7. Fintecom nie świadczy przelewów dewizowych. Na terenie Wielkiej Brytanii na konta odbiorców przelewane są jedynie funty brytyjskie (GBP), a na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jedynie złoty polski (PLN).

§ 2 Rejestracja w serwisie i poprawność danych Klienta.

  1. Jeden Klient może posiadać tylko jeden profil Klienta w Serwisie.
  2. Rejestracja w serwisie England.pl, w ramach wstępnej procedury polega na podaniu przez Klienta podstawowych danych Klienta.
  3. Pozostałe wymagane dane i informacje Klient zobowiązany jest dostarczyć w ramach pełnej rejestracji, podając je przed wykonaniem pierwszego Polecenia płatności do wskazanego przez Klienta odbiorcy, a także w procesie weryfikacji po przekroczeniu Limitów transakcji. Niedokończenie procesu pełnej rejestracji w serwisie uniemożliwi Klientowi korzystanie z usługi.
  4. Podczas rejestracji Klient potwierdza, że jest pełnoletni oraz przyjmuje odpowiedzialność za poprawność podanych danych. W wyjątkowych przypadkach rejestracji może dokonać osoba, która ukończyła 16 lat, za zgodą opiekunów prawnych.
  5. Klient informuje, czy będzie korzystał z Usługi dla celów prywatnych czy komercyjnych, poprzez wybranie z menu typu profilu Klienta (prywatny lub biznesowy). W przypadku rejestracji, jako Klient biznesowy, Klient zobowiązany jest podać wszystkie dane dotyczące prowadzonej działalności. Niewypełnienie tego obowiązku, uniemożliwi Klientowi korzystanie z usługi.
  6. Jako część procesu rejestracji, Klient akceptuje Regulamin Usługi oraz Politykę Prywatności.
  7. Po zakończeniu rejestracji Klient otrzymuje unikatowy Numer Klienta.
  8. Informacje podawane przez Klienta w procesie rejestracji lub w późniejszym terminie, muszą być dokładne i zgodne z prawdą. Jeśli Klient stwierdzi nieprawidłowości w swoich danych lub informacjach przekazanych Fintecom, zobowiązany jest do poinformowania o tym bez zbędnej zwłoki.
  9. Obowiązkiem Klienta jest dbanie o to, by dane rejestracyjne były zawsze dokładne i aktualne. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające z zaniedbania Klienta w tym zakresie. Fintecom ma prawo poprosić Klienta w dowolnym momencie o potwierdzenie prawdziwości informacji rejestracyjnych, dostarczenie dokumentów lub innych dowodów.
  10. Za poprawność danych odpowiada Klient.
  11. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za poprawność danych wprowadzonych przez Klienta podczas rejestracji konta w serwisie czy podczas dodawania odbiorcy przelewu, a także za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez Klienta na skutek nieprawidłowości lub niekompletności podanych przez niego danych (odpowiedzialność taką ponosi Klient).
  12. Przestrzegając przepisów Ustawy, Fintecom dokonuje weryfikacji danych Klienta podawanych podczas rejestracji z dokumentami dostarczonymi przez Klienta oraz może dokonać sprawdzenia Klienta w zewnętrznych bazach danych w celu weryfikacji Klienta. Potwierdzając zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Klient wyraża zgodę na dokonanie takiego sprawdzenia.

§ 3 Dostępne formy finansowania przekazów międzynarodowych.

Fintecom dopuszcza kilka form dokonywania płatności:

  1. Tradycyjny przelew bankowy on-line na jeden z rachunków bankowych Fintecom. Po wybraniu tej formy płatności, po zalogowaniu do Panelu Klienta należy wybrać z bocznego menu: "Konta bankowe" i na wybrany z listy numer konta dokonać przelewu środków z własnego konta bankowego Klienta.
  2. E-przelewem lub BLIKIEM (tylko dla płatności z Polski do Wielkiej Brytanii). Po wybraniu tej metody płatności, Klient zostaje przekierowany na stronę operatora płatności Tpay gdzie powinien postępować zgodnie z wyświetlanymi na stronie komunikatami. Po dokonaniu płatności, rachunek bankowy Klienta zostanie obciążony kwotą zlecenia. Płatności należy dokonać wyłącznie z własnego konta bankowego Klienta. Połączenie ze stroną Tpay jest szyfrowane i całkowicie bezpieczne.
  3. Środki do realizacji płatności muszą pochodzić wyłącznie z konta bankowego Klienta, niezależnie od wybranej metody płatności. Niezastosowanie się do tego wymogu, grozi blokadą konta Klienta w serwisie England.pl.

§ 4 Przelewy na konta Fintecom.

  1. Tylko Klienci, którzy dopełnili prawidłowej rejestracji uzyskują możliwość dokonania transakcji E-przelewem lub BLIKIEM oraz uzyskają dostęp do numerów kont bankowych Fintecom, na które mogą dokonać przelewu środków celem wykonania przekazu do Polski lub Wielkiej Brytanii.
  2. Numery kont bankowych Fintecom są widoczne w panelu Klienta po zalogowaniu do Serwisu England.pl.
  3. Klienci dokonujący przelewów z Wielkiej Brytanii do Polski przelewają tylko funty szterlingi (GBP) na brytyjskie konto bankowe Fintecom w ClearBank, służące do realizacji usługi przekazu pieniężnego. Fintecom nie akceptuje wpłat gotówkowych - akceptuje wyłącznie przelewy wykonane z konta bankowego Klienta.
  4. Klienci dokonujący przelewów z Polski do Wielkiej Brytanii przelewają tylko złotówki (PLN) na jedno z polskich kont Fintecom w bankach:
    1. PKO BP,
    2. PEKAO SA,
    3. SANTANDER,
    4. CREDIT AGRICOLE,
    5. mBANK,
    6. MILLENNIUM,
    7. ALIOR BANK,
    8. BNP Paribas
  5. Przelewy na konta Fintecom oraz transakcje E-przelewem lub BLIKIEM, mogą pochodzić wyłącznie z kont bankowych zarejestrowanych Klientów. Fintecom nie przyjmuje wpłat gotówkowych i przelewów od osób, które nie dokonały rejestracji w serwisie England.pl.
  6. Fintecom nie akceptuje wpłat gotówkowych - akceptuje wyłącznie przelewy wykonane z konta bankowego Klienta lub E-płatności i płatności BLIKIEM.

§ 5 Procedura płatności E-przelewem i BLIKIEM (tylko z Polski do Wielkiej Brytanii).

  1. Podczas składania polecenia płatności w England.pl, Klient wybiera jedną z udostępnionych przez Fintecom, wygodną dla siebie formę sfinansowania transferu: za pomocą przelewu bankowego on-line, E-przelewem, BLIKIEM lub inną, realizowaną przez operatora płatności Tpay.
  2. Jeżeli Klient wybierze płatność E-przelewem lub BLIKIEM, zostanie przekierowany na stronę Tpay, będącej Administratorem Płatności dokonywanych tym sposobem.
  3. Po przejściu na stronę Tpay, w celu dokonania płatności, Klient powinien postępować zgodnie z procedurą wyświetlaną w serwisie Tpay.
  4. Płatność elektroniczna może zostać zrealizowana wyłącznie z wykorzystaniem instrumentu płatniczego należącego do klienta, ze środków pochodzących z osobistego konta bankowego Klienta, na którym Klient posiada środki na realizację transakcji. Jeżeli na rachunku bankowym Klienta nie będzie środków na pokrycie kwoty transakcji, transakcja nie zostanie zrealizowana.
  5. Kwota zleconej E-płatności lub płatności BLIK, nie może być wyższa niż kwota środków dostępnych na rachunku bankowym Klienta, z którego płatność będzie dokonywana.
  6. Płatności E-przelewem lub BLIKIEM mogą być zlecane 24 h na dobę, każdego dnia tygodnia bez wyłączenia świąt i dni wolnych od pracy z wyjątkiem przerw spowodowanych koniecznością konserwacji systemów informatycznych, przerwami spowodowanymi awarią sieci telekomunikacyjnej lub innymi, niezależnymi od Fintecom lub Tpay, czynnikami.
  7. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia Tpay. Płatność odbywa się na zabezpieczonej stronie transakcyjnej Tpay.
  8. Fintecom nie ma dostępu do danych dotyczących płatności obsługiwanych przez Tpay, dane te przechowuje administrator płatności: Krajowy Integrator Płatności S.A. (Tpay)
  9. Waluta, w której zostanie obciążony rachunek bankowy Klienta to złoty polski (PLN).
  10. Przeliczenie środków z jednej waluty na drugą (PLN → GBP) następuje zgodnie z aktualnym kursem walutowym serwisu England.pl publikowanym w indywidualnym panelu Klienta, widocznym podczas składania Polecenia Płatności. Kurs ten jest zależny od kwoty transferu.
  11. Klient dokonując transakcji akceptuje walutę transakcji, aktualny, opublikowany kurs walutowy oraz dodatkowe opłaty widoczne podczas realizacji transakcji.
  12. Przekaz międzynarodowy z Polski może być realizowany tylko na rachunek banku odbiorcy w Wielkiej Brytanii, którego walutą rozliczeniową jest funt brytyjski (GBP).
  13. W celu realizacji transakcji Fintecom przekazuje do Tpay (administratorowi płatności), niezbędne dane dotyczące płatności zleconej przez Klienta.
  14. Warunkiem realizacji Transakcji jest:
    1. podanie kwoty transakcji, która nie przekracza Limitów Transakcji,
    2. podanie prawidłowego numeru rachunku odbiorcy,
    3. podanie imienia, nazwiska i adresu odbiorcy,
    4. podanie tytułu wpłaty,
    5. pozytywna Autoryzacja.
  15. Pozytywna Autoryzacja dokonana będzie wyłącznie w odniesieniu do płatności, dla których na rachunku bankowym Klienta będą środki w wysokości wystarczającej na pokrycie transakcji. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za decyzję o odmowie realizacji płatności na skutek braku środków na rachunku bankowym Klienta.
  16. W przypadku braku pozytywnej Autoryzacji Transakcja nie zostanie zrealizowana.
  17. Fintecom przekazując przelew do banku odbiorcy w tytule przelewu umieści:
    1. imię i nazwisko Klienta,
    2. tytuł przelewu podany przez Klienta,
    3. unikatowy numer transakcji.
  18. Zasilenie rachunku Odbiorcy następuje w ciągu godziny lub kilku godzin (w zależności od banku odbiorcy), ale nie później niż do końca dnia roboczego następującego po dniu pozytywnej autoryzacji transakcji.
  19. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z wprowadzenia przez Klienta błędnego numeru rachunku Odbiorcy podczas składania Poleceniu Płatności.
  20. Zlecenie Transakcji jest nieodwołalne. W szczególnych przypadkach Fintecom może anulować Transakcję na prośbę Klienta, pod warunkiem, że środki nie zostały jeszcze przekazane do Banku Odbiorcy.
  21. Maksymalna kwota jednorazowego przekazu pieniężnego dokonanego za pośrednictwem płatności Tpay to 1 000 PLN.
  22. W przypadku zlecenia przez Klienta kilku transakcji E-przelewem lub BLIKIEM jednocześnie, przekraczających kwotę, o której mowa w pkt. powyżej, czas realizacji tych zleceń może ulec wydłużeniu z uwagi na konieczność dodatkowej weryfikacji bezpieczeństwa transakcji.

§ 6 Zlecenie przelewu (Polecenie Płatności).

  1. Klient zobowiązany jest poinformować Fintecom o dokonanym przelewie na konta Fintecom poprzez złożenie prawidłowego Polecenia Płatności, w tym podanie danych odbiorcy, na którego rachunek bankowy ma być wykonany transfer międzynarodowy. Za moment otrzymania prawidłowego Polecenia Płatności Fintecom uznaje moment utworzenia zlecenia przelewu i potwierdzenie go przez Klienta kodem autoryzacyjnym w Panelu Użytkownika. W przypadku, jeżeli Fintecom otrzyma zlecenie płatnicze w dniu niebędącym dla Fintecom dniem roboczym, uznaje się, że zlecenie otrzymano pierwszego dnia roboczego następującego po tym dniu.
  2. Klient (Nadawca) w zleceniu przelewu zobowiązany jest podać szczegółowe dane niezbędne do wykonania przelewu, czyli imię i nazwisko odbiorcy, jego adres, kwotę przelewu, tytuł przelewu oraz numer konta bankowego odbiorcy.
  3. Kwota przelewu podawana w poleceniu płatności musi być zgodna z kwotą przesłaną przez Klienta na konto bankowe Fintecom.
  4. Polecenie Płatności może zostać odwołane przez Klienta w każdym momencie, jednak nie później niż do momentu otrzymania przez Fintecom środków od Klienta na realizację płatności, zgodnej ze zgłoszonym Poleceniem. Po otrzymaniu środków Polecenie Płatności staje się nieodwołalne.

§ 7 Limity przesyłanych pieniędzy oraz ograniczenia.

  1. Fintecom nie przyjmuje wpłat gotówkowych na konta bankowe Fintecom. Przelewy mogą się odbywać jedynie bezgotówkowo za pośrednictwem przelewu, E-płatności lub BLIKA, wyłącznie z osobistego konta bankowego Klienta.
  2. Jeśli nadawca przelewu (Klient) przeleje jednorazowo na konto Fintecom kwotę powyżej równowartości 1 000 EUR lub dokona kilku mniejszych wpłat, których suma przekroczy równowartość 1 000 EUR, zobowiązany jest przed zrealizowaniem przez Fintecom zlecenia płatności, przedstawić kopie wymaganych dokumentów w celu zweryfikowania konta Klienta przez Fintecom.
  3. Za opóźnienia lub wstrzymania przelewów wynikające z braku powyższych dokumentów Fintecom nie ponosi odpowiedzialności.
  4. Jeśli nadawca przelewu przeleje na konto Fintecom kwotę powyżej równowartości 10 000 EUR jednorazowo lub w okresie 3 miesięcy, zobowiązany jest przedstawić dodatkowo kopie dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia pieniędzy. W uzasadnionych przypadkach Fintecom może poprosić o takie dokumenty również przy mniejszych kwotach.
  5. Kwota jednorazowego przelewu (dokonanego do Fintecom za pośrednictwem bankowości internetowej) nie powinna być wyższa niż 50 000 GBP dla przelewów z Wielkiej Brytanii lub 250 000 PLN dla przelewów z Polski. Możliwe jest zrealizowanie również większych przelewów, po uprzednim skontaktowaniu się Klienta z Fintecom i uzgodnieniu warunków.
  6. Limit jednorazowego przelewu (bez opłaty), dokonanego do Fintecom E-przelewem lub BLIKIEM dla przelewów z Polski do Wielkiej Brytanii wynosi 1 000 PLN.

§ 8 Czas realizacji.

  1. Przekaz międzynarodowy jest realizowany po otrzymaniu od Klienta przelewu na konto Fintecom oraz złożeniu przez Klienta prawidłowego Polecenia Płatności.
  2. W praktyce, Fintecom realizuje przelewy w dni robocze w terminie od kilkunastu minut do jednej godziny. W wyjątkowych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu do kilku godzin roboczych, jednak nie dłużej niż do końca następnego dnia roboczego następującego po dniu, w którym otrzymano prawidłowe Polecenie Przelewu. Wydłużony czas realizacji przelewu, jeżeli ma miejsce, może wynikać z niezależnych od Fintecom procesów weryfikacyjnych dokonywanych przez polskie i brytyjskie banki, zgodnie z obowiązującymi je przepisami.
  3. Jeżeli Fintecom otrzyma Polecenie Płatności w dniu, który nie jest Dniem roboczym, uznaje taki przelew, jako otrzymany najbliższego dnia roboczego.
  4. W przypadku przelewu z Wielkiej Brytanii do Polski, zleconego przez Klienta na rachunek w polskim banku, w którym Fintecom nie posiada konta bankowego, zaksięgowanie środków nastąpi zgodnie z sesjami bankowymi obowiązującymi w danym banku.

§ 9 Wstrzymanie transakcji.

Fintecom zastrzega sobie prawo do wstrzymywania transakcji w następujących przypadkach:

  1. Zachodzi uzasadnione podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu;
  2. Pieniądze do realizacji zlecenia Klienta pochodzą z konta innej osoby;
  3. Klient nie dostarczył wymaganych dokumentów;
  4. Klient nie zaktualizował (na prośbę firmy) posiadanej dokumentacji;
  5. Klient dostarczył dokumenty nieczytelne, niekompletne lub nieaktualne;
  6. Klient nie złożył prawidłowego polecenia płatności;
  7. Istnieje rozbieżność pomiędzy kwotą wymienioną w poleceniu płatności, a kwotą, przelaną na konto bankowe Fintecom;
  8. Zachodzi uzasadnione podejrzenie, że Klient działa na szkodę osób trzecich lub jego działanie może narazić Fintecom na utratę dobrego imienia;
  9. Otrzymano od GIIF żądanie wstrzymania transakcji;
  10. Otrzymano od prokuratora postanowienie o wstrzymaniu transakcji;
  11. Zachodzi uzasadnione podejrzenie, że transakcja lub środki Klienta mają związek z przestępstwem skarbowym lub przestępstwem innym, niż pranie pieniędzy lub finansowanie terroryzmu.

§ 10 Opłaty i prowizje.

Przelewy z Wielkiej Brytanii do Polski.

  1. Środki w kwocie do 2 000 GBP opłacone przelewem transferowane są do Polski po potrąceniu opłaty 2 GBP.
  2. Przelewy w kwocie równej lub wyższej od 2 000 GBP, transferowane są do Polski bezpłatnie.

Przelewy z Polski do Wielkiej Brytanii.

  1. Środki w kwocie do 10 000 PLN opłacone przelewem transferowane są do Wielkiej Brytanii po potrąceniu opłaty 10 PLN.
  2. Środki w kwocie do 1 000 PLN opłacone E-przelewem lub BLIKIEM, transferowane są do Wielkiej Brytanii po potrąceniu opłaty 15 PLN.
  3. Przelewy w kwocie równej lub wyższej od 10 000 PLN, transferowane są do Wielkiej Brytanii bezpłatnie.

§ 11 Kurs wymiany walut.

  1. Klient informowany jest na bieżąco o aktualnym kursie wymiany (PLN na GBP lub GBP na PLN). Kurs dla wybranej kwoty jest publikowany w kalkulatorze na stronie głównej serwisu england.pl, widoczny jest również w Panelu Klienta po zalogowaniu do serwisu oraz podczas składania Zlecenia przelewu przed jego zatwierdzeniem. Klient powinien zapoznać się z obowiązującym kursem zanim zatwierdzi Polecenie Płatności oraz dokona transferu na konto Fintecom.
  2. Kurs jest podawany do czwartego miejsca po przecinku. Opublikowany kurs obowiązuje do chwili opublikowania nowego kursu.
  3. Kursy są zmienne i zależne od sytuacji na rynku Forex oraz wysokości przelewanej kwoty. Zmiany w kursach wymiany walut wchodzą w życie natychmiast, bez wcześniejszego powiadamiania o zmianie. Klient nie ma prawa sprzeciwiania się przeciwko wprowadzeniu takich zmian.
  4. Klienci dokonujący transakcji od równowartości 10 000 PLN lub 2 000 GBP, uzyskują kursy preferencyjne, widoczne podczas składania Zlecenia w swoim Panelu Klienta.
  5. Pieniądze, przelane przez Klienta Detalicznego, przeliczane są po kursie, jaki Klient zatwierdził w chwili złożenia zlecenia płatności. Po dokonaniu zlecenia, Klient powinien niezwłocznie dokonać przelewu środków na konto Fintecom. Jeżeli, środki od Klienta wpłyną na konto Fintecom po upływie 24 godzin, od chwili złożenia zlecenia, Fintecom ma prawo do przeliczenia środków po kursie, jaki obowiązywał w chwili zaksięgowania środków Klienta na koncie bankowym Fintecom.
  6. Pieniądze, przelane przez Klienta biznesowego oraz Klienta zlecającego transakcję w kwocie równej lub wyższej od 10 000 PLN lub 2 000 GBP, po preferencyjnym kursie, przeliczane są po kursie, jaki obowiązywał w chwili złożenia Polecenia Płatności. Przypisany do transakcji kurs, jest zarezerwowany na okres 24 godzin, przed upływem których, Fintecom oczekuje wpływu środków od Klienta, na jeden z rachunków bankowych Fintecom. Jeżeli w tym czasie nie nastąpi wpływ środków od Klienta, to zarezerwowany wcześniej kurs przestaje obowiązywać.
  7. Przesyłając pieniądze Klient potwierdza chęć wykonania transferu po kursie publikowanym podczas składania Zlecenia płatności w Panelu Klienta.
  8. Po zaksięgowania przelewu na rachunku bankowym Fintecom, kurs zostaje zarezerwowany dla Klienta, który dokonał przelewu i obowiązuje nawet, jeżeli przelew zostanie wstrzymany celem uzupełnienia danych czy dokumentów niezbędnych do realizacji przelewu lub jeżeli nie może być zrealizowany gdyż nastąpił poza dniem roboczym.

§ 12 Korzystanie z usługi.

  1. Klient dokonując przelewu na jedno z kont Fintecom oraz dokonując Polecenia Płatności, upoważnia Fintecom do przetransferowania powierzonych środków z Wielkiej Brytanii do Polski bądź z Polski do Wielkiej Brytanii (przekaz międzynarodowy).
  2. Przekaz międzynarodowy odbywa się z przewalutowaniem środków z waluty wpłaty nadawcy, na walutę obowiązującą w kraju odbiorcy, z wykorzystaniem kursu wymiany publikowanego na stronie england.pl oraz w indywidualnym Panelu Użytkownika podczas składania zlecenia.
  3. Klient nie może modyfikować lub anulować Polecenia Płatności złożonego w serwisie England.pl, ponieważ z chwilą złożenia Polecenia Płatności i otrzymania przez Fintecom środków od Klienta, rozpoczyna się proces przekazania tych środków na konto odbiorcy (realizacja transakcji) i Fintecom nie ma możliwości zawrócenia tych środków na rachunek nadawcy. Fintecom może spróbować anulować Transakcję na prośbę Klienta, pod warunkiem, że środki nie zostały jeszcze przekazane do Banku Odbiorcy
  4. Przelewy i zrealizowane płatności Klienta są rejestrowane w systemie England.pl i widoczne w Panelu Klienta po zalogowaniu do serwisu.
  5. Każdej transakcji nadawany jest unikatowy numer transakcji, który jest wyszczególniony w historii transakcji.
  6. Po złożeniu polecenia płatności Klient otrzymuje potwierdzenie wysłane na adres e-mail podany w trakcie rejestracji w serwisie oraz widzi status przelewu w swoim panelu Klienta w zakładce: „Historia płatności”.
  7. Po zrealizowaniu transferu, Klient zostaje o tym poinformowany poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail oraz opcjonalnie w komunikatorze GG. Status przelewu otrzymuje status: „wykonany”, widoczny w panelu Klienta w zakładce: „Historia płatności”.
  8. Wszystkie informacje o zleconych przez Klienta transakcjach, w tym: numery transakcji, dane odbiorców, kwoty i waluty transakcji, opłaty, kursy, daty waluty – dostępne są przez cały czas w niezmiennej postaci w Panelu Użytkownika w zakładce „Historia płatności”.

§ 13 Zwrot środków.

  1. W przypadku, gdy Klient zażąda zwrotu środków przelanych na konto Fintecom lub zajdzie konieczność takiego zwrotu np. z powodu podania błędnych danych odbiorcy przelewu (np. zły numer konta), Fintecom zobowiązuje się dokonać zwrotu na konto bankowe nadawcy przelewu pod warunkiem, że środki te nie zostały jeszcze przelane na rachunek odbiorcy. Za zwrot środków pobierana jest opłata 2 GBP (zwrot na konto angielskie) lub 10 PLN (zwrot na konto polskie).
  2. W przypadku, jeżeli na konto Fintecom wpłyną środki pieniężne z rachunku osoby, która nie jest zarejestrowanym Klientem, osoba ta (właściciel rachunku, z którego wpłynęły środki), powinna zarejestrować się w serwisie i zlecić przelew z własnego panelu klienta, w innym przypadku Fintecom dokonuje zwrotu środków na rachunek bankowy, z którego została dokonana ta wpłata.
  3. Zwrot środków zostanie dokonany przez Fintecom najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych od momentu otrzymania przelewu.

§ 14 Ograniczenie odpowiedzialności.

  1. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające ze zrealizowania złożonego przez Klienta Polecenia Płatności.
  2. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione na skutek opóźnień zawinionych przez osoby trzecie w tym m.in. przez banki polskie i brytyjskie, przerwy w dostawie energii czy przerwy w łączności internetowej itp., które uniemożliwiają terminowe wykonanie Usługi.
  3. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za spory oraz konflikty wynikłe pomiędzy nadawcą i odbiorcą przelewu.
  4. Fintecom jest zwolniony z obowiązku wypełnienia zobowiązań wynikających z Usługi, w przypadku zaistnienia okoliczności nadzwyczajnych, na które Fintecom nie ma wpływu, a które uniemożliwiają wypełnienie zobowiązania.
  5. Klient zobowiązuje się do przejęcia pełnej odpowiedzialności za działania wynikłe z niedopełnienia przez Klienta należytej staranności w dostępie przez osoby nieupoważnione do własnego konta bankowego, instrumentów płatniczych oraz informacji bezpieczeństwa.
  6. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za powstałe w jakikolwiek sposób straty ani szkody pośrednie, utratę zysków ani potencjalnych korzyści.
  7. Regulamin nie nakłada na Fintecom żadnych zobowiązań ani obowiązków względem innego podmiotu niż Klient i nie mogą być one dochodzone na drodze prawnej przez podmioty inne niż Klient.
  8. Zabrania się dokonywania przelewów z konta bankowego, którego Klient nie jest właścicielem. Naruszenie lub próba naruszenia tego wymagania traktowane będą bardzo poważnie, a próba użycia instrumentu płatniczego, którego Klient nie jest właścicielem, definiowane będzie, jako oszustwo i może doprowadzić do zablokowania konta Klienta w Serwisie.
  9. Wykorzystywanie rachunków bankowych Fintecom oraz serwisu England.pl do oszustw, prania pieniędzy lub innych celów niezgodnych z Regulaminem lub przepisami prawa jest zabronione. Zabronione jest obchodzenie restrykcji użytkowania Serwisu England.pl wprowadzonych przez Fintecom dla zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Usługi. Wszelkie podejrzane działania podejmowane przez Klientów oraz osoby niebędące Klientami będą przez Fintecom zgłaszane do właściwych organów państwowych w tym organów ścigania.
  10. W zakresie odpowiedzialności Klienta (a nie Fintecom) leży zapewnienie, że wysyła płatności do osób fizycznych lub do firm za dostawę towarów lub usług, które Klient może otrzymywać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Jeżeli Klient ma wątpliwości dotyczące odbiorcy zlecanego przelewu lub legalności towarów/usług, za które Klient ma zamiar dokonać zapłaty przez England.pl, płatność nie powinna być zlecana.
  11. Klient oświadcza, że nie przekazuje lub nie otrzymuje środków pieniężnych pochodzących z działalności przestępczej lub niezgodnej z prawem.

§ 15 Kontakt z Klientem.

  1. W celu korzystania z Usługi oraz aby skutecznie komunikować się z Fintecom, Klient powinien spełnić minimalne wymogi techniczne i sprzętowe. tj. posiadać komputer lub inne urządzenie z dostępem do sieci Internet, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu.
  2. W związku ze świadczeniem usługi Fintecom może kontaktować się z Klientem poprzez wiadomości e-mail, wiadomości w Serwisie England.pl (wiadomość systemowa) lub telefonicznie. Najczęstszym sposobem komunikacji jest wysłanie Klientowi wiadomości systemowej w jego Panelu Użytkownika, z jednoczesnym powiadomieniem e-mail. Klient zobowiązany jest do regularnego sprawdzania, czy jego poczta elektroniczna oraz inne wymienione powyżej kanały komunikacji funkcjonują właściwie oraz do odbierania i zapoznawania się z wiadomościami systemowymi. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające z zaniedbań Klienta w tym względzie.
  3. Klient może skontaktować się z Fintecom w dowolnym momencie przesyłając wiadomość do Działu Obsługi Klienta serwisu England.pl. Zawsze aktualne dane kontaktowe znajdują się na stronie england.pl/firma/pomoc. Preferowaną formą kontaktu jest wysłanie wiadomości systemowej w Panelu Użytkownika, po zalogowaniu się Klienta do serwisu transakcyjnego.
  4. Klient podaje swój Numer Klienta lub login przy każdym kontakcie z Działem Obsługi Klienta England.pl. W przypadku kontaktu telefonicznego, w celu weryfikacji rozmówcy, Klient zostanie poproszony o odpowiedź na dodatkowe pytania lub podanie hasła dostępu telefonicznego, ustalonego przez Klienta podczas rejestracji w Serwisie.
  5. Fintecom może wysyłać do Klienta wiadomości SMS oraz wiadomości e-mail z informacjami o zmianach w funkcjonowaniu systemu transakcyjnego England.pl, zmianach w Regulaminie Usługi, Polityce Prywatności, przerwach technicznych lub z innymi istotnymi powiadomieniami w związku ze świadczoną Usługą.
  6. Klient, który wyraził zgodę na otrzymywanie informacji marketingowo-handlowych od Fintecom lub od partnerów Fintecom, może otrzymywać drogą elektroniczną newsletter powiadamiający o nowo wprowadzanych funkcjach, wydarzeniach, promocjach, specjalnych ofertach, konkursach, itp. Klient może zrezygnować z tej usługi w każdym momencie poprzez klikniecie w odpowiedni link w newsletterze lub zgłaszając żądanie w swoim Panelu Użytkownika lub kontaktując się z Działem Obsługi Klienta England.pl.

§ 16 Skargi Reklamacje.

  1. Klient ma prawo do złożenia reklamacji na niewykonaną lub nieprawidłowo wykonaną usługę przez Fintecom. Reklamacja powinna być zgłoszona zgodnie z procedurą reklamacyjną znajdującą się na stronie: REKLAMACJE.
  2. Jeżeli Fintecom przyjmie zobowiązania wobec Klienta, to w każdym przypadku będą one ograniczone wyłącznie do kwoty wymienionej w Poleceniu Płatności i zgodnej z rzeczywistym przelewem na konto bankowe Fintecom.
  3. Prawo do ubiegania się o rekompensatę za nieprawidłowo wykonana usługę przysługuje Klientowi, jeżeli bez zbędnej zwłoki powiadomi Fintecom o tym fakcie, nie później jednak niż w ciągu 13 miesięcy od daty wykonania Usługi.

§ 17 Dane osobowe Klientów.

  1. Fintecom przetwarza dane osobowe zgodnie z polityką prywatności serwisu, z którą zapoznać się można na stronie internetowej: england.pl/firma/polityka-prywatnosci oraz w Panelu Użytkownika po zalogowaniu do Serwisu. Wyrażając zgodę na przestrzeganie Regulaminu, Klient zgadza się również na przyjęcie warunków Polityki Prywatności.
  2. Fintecom zbiera i przetwarza dane osobowe Klienta w celu zawarcia umowy o świadczenie usługi przekazu pieniężnego Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby umowa mogła zostać zawarta. Fintecom przetwarza dane osobowe Klienta zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych).

§ 18 Zakończenie świadczenia usługi.

  1. Klient ma prawo w dowolnym momencie zrezygnować z Usługi świadczonej przez Fintecom, czyli wypowiedzieć Fintecom umowę o świadczenie usługi ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie umowy oznacza dezaktywowanie (zamknięcie) Panelu Klienta w serwisie transakcyjnym pl.
  2. Można wypowiedzieć umowę kontaktując się z Działem Obsługi Klienta, wysyłając wiadomość systemową z Panelu Klienta lub korzystając z danych kontaktowych podanych w zakładce POMOC. Żądanie zamknięcia profilu, Klient może również wysłać po zalogowaniu do serwisu, wysyłając żądanie wycofania zgody na przetwarzanie.
  3. Dezaktywacja Panelu Użytkownika nie oznacza automatycznego usunięcia posiadanych przez Fintecom danych osobowych Klienta. Na mocy przepisów prawa, dane te wraz z historią transakcji będą przechowywane przez okres pięciu lat od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z Klientem.
  4. Fintecom może wypowiedzieć Klientowi umowę o świadczenie usług z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia.
  5. Fintecom ma prawo zawiesić lub zamknąć Panel Użytkownika serwisu England.pl bez wypowiedzenia w następujących przypadkach:
    1. Klient naruszył którekolwiek postanowienie Regulaminu,
    2. Klient naruszył lub nastąpiło uzasadnione podejrzenie naruszenia przez Klienta prawa powszechnie obowiązującego, odnoszącego się do korzystania z Usługi przez Klienta,
    3. nastąpiło uzasadnione podejrzenie, że Klient zaangażowany jest w nieuczciwą działalność, pranie pieniędzy, finansowanie terroryzmu lub inną działalność przestępczą,
    4. Klient nie dostarczył wymaganych dokumentów lub odmawia ich uzupełnienia i aktualizacji.

§ 19 Postanowienia końcowe.

  1. W przypadku niemożności wywiązania się z zobowiązania przez Fintecom, Klientowi nie przysługuje rekompensata w ramach brytyjskiego Systemu Gwarantowania Usług Finansowych (Financial Services Compensation Scheme - FSCS) lub polskiego Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, ponieważ usługa świadczona przez Fintecom w serwisie England.pl nie jest usługą bankową, ani powierniczą objętą gwarancjami rządowymi. Niemniej jednak środki Klientów podlegają ochronie na wyodrębnionych kontach bankowych.
  2. Klient zlecający usługę pośrednictwa pieniężnego, akceptuje niniejszy Regulamin świadczenia usług.
  3. Fintecom zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu świadczenia usług w dowolnym momencie z zachowaniem dwumiesięcznego okresu poinformowania o planowanej zmianie.
  4. Proponowana zmiana wchodzi w życie dwa miesiące po dniu wysłania powiadomienia o zmianie, o ile Klient nie wyrazi sprzeciwu wobec tych zmian przed dniem, od którego stają się one obowiązujące.
  5. Klient ma prawo wypowiedzieć umowę przed dniem wejścia w życie proponowanych zmian Regulaminu ze skutkiem od dnia poinformowania go o tych zmianach, nie później jednak niż w dniu, w którym te zmiany miałyby być zastosowane; wypowiedzenie jest bezpłatne.
  6. Jeżeli Klient zgłosił sprzeciw wobec proponowanych zmian, ale nie wypowiedział umowy, umowa wygasa z dniem poprzedzającym wejście w życie tych zmian.
  7. Jeżeli Klient nie zgłosi sprzeciwu wobec proponowanych zmian przed dniem ich wejścia w życie, uznaje się, że wyraził na nie zgodę.
  8. Wygaśnięcie lub wypowiedzenie umowy jest równoznaczne z zakończeniem świadczenia Usługi oraz dezaktywowaniem Panelu Użytkownika.
  9. Zmiany, niemające wpływu na warunki świadczonej usługi mogą być wprowadzane przez Fintecom natychmiast, a Klient zostaje o nich powiadomiony przez Fintecom poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail podany przez Klienta podczas rejestracji w Serwisie.
  10. Panel Użytkownika w serwisie England.pl jest osobistym profilem Klienta. Klient nie ma prawa przeniesienia praw wynikających z niniejszych Warunków korzystania z usługi na rzecz osób trzecich.
  11. Spory, które nie zostaną rozstrzygnięte na w drodze standardowej procedury reklamacyjnej, w pierwszej kolejności będą rozstrzygane polubownie. Jeżeli rozstrzygnięcie polubowne nie zostanie osiągnięte powstałe spory będą rozpatrywane przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę Fintecom S.A.

Regulamin serwisu England.pl do pobrania