Polityka prywatności
Polityka prywatności w serwisie England.pl
Obowiązuje od dnia 14.10.2023 r.
Definicje
Znaczenie terminów używanych w niniejszej Polityce Prywatności:
Fintecom S.A. - oznacza spółkę Fintecom S.A. założoną zgodnie z przepisami prawa polskiego. Mającą siedzibę pod adresem: 75-502 Koszalin, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 45. Zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Koszalinie IX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego. KRS nr 0001056179; REGON 320877907; NIP 6692501424 o kapitale zakładowym 600 000 zł wpłaconym w całości.
England.pl - oznacza markę handlową prowadzoną przez Fintecom S.A.
Regulamin – oznacza Warunki korzystania z serwisu England.pl dostępny na stronie internetowej www.england.pl oraz w Panelu Użytkownika po zalogowaniu.
Klient / Użytkownik – oznacza Klienta Fintecom, który zarejestrował się w systemie transakcyjnym tworząc swój Panel Użytkownika, zgodnie z Regulaminem świadczenia usług. Oznacza osobę fizyczną lub osobę prawną, która została zarejestrowana w serwisie England.pl za pomocą internetowego formularza rejestracyjnego celem korzystania z Usługi, a której to osobie lub firmie którą reprezentuje, przydzielono unikatowy numer Klienta.
Serwis England.pl – serwis transakcyjny służący do realizacji transakcji przez Klienta, podglądu historii transakcji oraz zarządzania jego danymi osobowymi.
Panel Użytkownika - indywidualny panel transakcyjno-administracyjny w serwisie England.pl, służący do realizacji transakcji przez Klienta, podglądu historii transakcji oraz zarządzania jego danymi osobowymi. Logowanie do panelu odbywa się z wykorzystaniem informacji bezpieczeństwa.
Prawnie uzasadnione cele - to stosowane przez Fintecom oraz podmioty współpracujące z Fintecom na mocy umów o współpracę, środki bezpieczeństwa finansowego oraz wynikające z nich obowiązki, w tym przekazywanie danych osobowych do odpowiednich organów państwowych.
Postanowienia ogólne
- Postanowienia poniższe stanowią politykę prywatności (dalej: „Polityka Prywatności”), która określa informacje dotyczące zbierania i przetwarzania danych osobowych Użytkowników w ramach usług świadczonych przez Fintecom S.A.
- Akceptacja Polityki Prywatności i Regulaminu jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie bądź udostępnianie danych osobowych w sposób określony w niniejszej Polityce Prywatności.
Informacje podstawowe i dane kontaktowe
- Administratorem danych osobowych jest: Fintecom S.A. z siedzibą w Koszalinie, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 45, 75-502 Koszalin, Poland; KRS: 0001056179, NIP: 6692501424
Można się z nami skontaktować za pomocą:
- adresu e-mail: biuro@england.pl
- telefonicznie: +48 94 343 58 14 lub +48 500 308 968
W sprawach związanych z ochroną danych osobowych należy kontaktować się bezpośrednio z naszym Inspektorem Ochrony Danych: Hanną Majchrowską iod@england.pl - Wszelkie dane przekazane Fintecom będą przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych).
- Szanując prawa Klienta oraz respektując unijne rozporządzenie o ochronie danych, zobowiązujemy się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych danych osobowych. Wszyscy pracownicy Fintecom zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie przetwarzania danych osobowych.
Zakres i cel przetwarzania danych
- Fintecom zapewnia transparentność w zakresie gromadzonych danych oraz sposobu ich wykorzystania. W tym celu Fintecom informuje o zakresie i celu ich przetwarzania.
- Fintecom przetwarza dane osobowe Klientów w celu wykonania umowy w zakresie niezbędnym do świadczenia usługi przekazu pieniężnego. Jeśli Klient nie wyraża zgody na przetwarzanie danych w tym celu i zakresie, nie będziemy mogli świadczyć dla niego usługi.
Dane wprowadzane przez Klienta to dane świadomie i dobrowolnie przekazane bezpośrednio Fintecom przez Klienta podczas rejestracji i tworzenia Panelu Użytkownika w serwisie England.pl, tj.: imię, nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, adres zamieszkania, obywatelstwo, nr PESEL lub data urodzenia, miejsce urodzenia, nr i seria dokumentu tożsamości, nr rachunku bankowego odbiorcy, adres IP przy rejestracji, dane zawarte na kopiach dokumentów potwierdzających tożsamość.
Za zgodność podanych danych osobowych odpowiada Klient. Klient zobowiązuje się do sprostowania i aktualizowania danych podawanych podczas rejestracji.
Dane odbiorcy transakcji to dane wymagane do zrealizowania transakcji do konkretnego odbiorcy, tj.: imię, nazwisko, adres zamieszkania, nazwa banku i numer rachunku.
Cel wykonywania umowy oznacza świadczenie dla Klienta usługi przekazu pieniężnego, w tym:- rejestracja Panelu Użytkownika w systemie transakcyjnym,
- uzyskiwanie danych nadawcy i odbiorcy do zlecenia transakcji,
- przekazywanie niezbędnych danych do banku, w celu przeprowadzenia transakcji,
- weryfikacja danych Klienta na podstawie dostarczonych dokumentów,
- przekazywanie danych Klienta do wyspecjalizowanych i wiarygodnych instytucji oraz usługodawców, przeciwdziałającym przestępstwom finansowym, w ramach stosowanych środków bezpieczeństwa finansowego,
- przechowywanie danych przez okres wymagany przepisami obowiązującego prawa.
Weryfikacja danych na podstawie dostarczonych przez Klienta kopii dokumentów odbywa się zgodnie z prawnym obowiązkiem stosowania przez Fintecom odpowiednich środków bezpieczeństwa finansowego (art. 34, ust. 4 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2018, poz 723). - Fintecom przetwarza dane osobowe Klientów także w celach marketingowych (jeżeli wyrażą na to zgodę), które polega na:
- Otrzymywaniu informacji marketingowo-handlowych - przesyłanie drogą mailową oraz drogą wiadomości w systemie transakcyjnym informacji marketingowo-handlowych Fintecom, w tym nowych ofert, usług, promocji, konkursów.
Przetwarzanie w tym zakresie wymaga odpowiedniej zgody Klienta, która może być wycofana w każdym momencie bez skutku na świadczenie głównej usługi. - Przetwarzaniu danych osobowych w celu przekazywania informacji marketingowo-handlowych partnerów Fintecom – przetwarzanie imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu Klienta celem przesyłania informacji marketingowo-handlowych od partnerów Fintecom, w tym informacji o ofertach, usługach, promocjach, konkursach od partnerów Fintecom.
Przetwarzanie w tym zakresie wymaga odpowiedniej zgody Klienta, która może być wycofana w każdym momencie bez skutku na świadczenie głównej usługi.
- Otrzymywaniu informacji marketingowo-handlowych - przesyłanie drogą mailową oraz drogą wiadomości w systemie transakcyjnym informacji marketingowo-handlowych Fintecom, w tym nowych ofert, usług, promocji, konkursów.
- Dane eksploatacyjne - Fintecom przetwarza indywidualny identyfikator nadany Klientowi przy rejestracji Panelu Użytkownika, oraz inne dane charakteryzujące sposób korzystania z usługi, tj. informacje dotyczące połączenia urządzenia końcowego Klienta z systemem teleinformatycznym serwisu England.pl w tym: informacje dotyczące komputera i logowania tzw. logi systemowe zawierające datę, czas wizyty, zakres skorzystania z usług i numer IP komputera, z którego nastąpiło połączenie.
- Komunikacja – w celu komunikacji z Klientem, Fintecom może nawiązywać połączenia telefoniczne oraz wysyłać, gromadzić i przechowywać prowadzoną z nim korespondencję za pośrednictwem wiadomości systemowych, wiadomości e-mail, wiadomości SMS lub wiadomości wysłanych pocztą tradycyjną. Korespondencja z Klientem oraz połączenia telefoniczne są wykorzystywane w celu udzielania wsparcia technicznego, udzielania odpowiedzi na pytanie, udzielania informacji, obsługi reklamacji lub innej czynności ściśle związanej ze świadczoną usługą.
Wykorzystywanie danych osobowych
Poza przetwarzaniem danych osobowych w opisanych celach, Fintecom może wykorzystywać dane Klientów:
- do opracowywania nowych funkcjonalności w ramach świadczonych usług, jak również w celu ich doskonalenia
- do tworzenia nowych usług,
- do ochrony praw Fintecom,
- jeżeli jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie uzasadnionych celów realizowanych przez Fintecom albo odbiorców danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
Dane przetwarzane przez Fintecom, nie są podawane profilowaniu.
Fintecom wykorzystuje pliki cookies. Polityka cookies dostępna jest tutaj.
Czas przetwarzania
- Dane osobowe Klienta niezbędne do świadczenia usług będą przetwarzane przez okres wykonywania umowy, a także po ustaniu świadczenia usług, przez okres 5 lat, od dnia zakończenia stosunków gospodarczych z Klientem na mocy ciążącego na Fintecom obowiązku prawnego (art. 49 Ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2018, poz 723). Przetwarzanie danych po ustaniu świadczenia usług jest ograniczone tylko do wymaganego prawem przechowywania ich i udostępniania na wniosek uprawnionych organów państwowych. Po wskazanym czasie dane osobowe Klienta zostaną trwale usunięte lub zanonimizowane.
- W wyjątkowych przypadkach czas przetwarzania danych o którym mowa w pkt. 1 może ulec wydłużeniu o kolejne 5 lat na wniosek uprawnionych organów państwowych (art. 49 ust. 3 Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ).
- Dane osobowe Klienta będą przetwarzane w celach marketingowych przez okres wykonywania umowy o świadczenie usług płatniczych lub do czasu wycofania przez Klienta odpowiedniej zgody. Po ustaniu świadczenia usług lub wycofaniu zgody, dane osobowe Klienta nie będą przetwarzane w celach marketingowych.
Udostępnianie i przekazywanie danych osobowych
- Dane osobowe Klientów mogą być przekazane przez Fintecom do następujących kategorii odbiorców:
- osobom upoważnionym przez Fintecom - pracownikom i współpracownikom,
- podmiotom, którym Fintecom zleciło czynności związane z przetwarzaniem danych - podmiotom współpracującym w wykonaniu usługi, dostawcom usług hostingowych, innym podmiotom z którymi Fintecom zawarło umowy o współpracę oraz umowy o powierzenie przetwarzania danych,
- innym odbiorcom - bankom, z których wykonywane są przelewy oraz wyspecjalizowanym instytucjom i usługodawcom przeciwdziałającym przestępstwom finansowym zgodnie z przyjętymi przez Fintecom środkami bezpieczeństwa finansowego,
- partnerom Fintecom w celach marketingowych, tylko za zgodą Klienta.
- Dane osobowe Klientów mogą zostać udostępnione na wniosek uprawnionych organów, tj. organom państwowym, organom samorządu terytorialnego i uprawnionym instytucjom publicznym, wyłącznie w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami i na mocy przepisów prawa powszechnie obowiązującego lub innym instytucjom wykazującym odpowiednią podstawę prawną.
- Dane osobowe Klientów nie będą udostępniane innym osobom trzecim, chyba, że:
- udostępnienie danych osobowych służy celom ochrony praw Fintecom lub rozstrzygnięciu sporów,
- Klient wyraził zgodę na udostępnienie danych osobowych osobie trzeciej.
- W celu wykonania umowy dane osobowe mogą być przekazywane do Wielkiej Brytanii jako państwa trzeciego zapewniającego odpowiedni stopień ochrony danych na mocy Rezolucji PE z dnia 21 maja 2021 r. w sprawie odpowiedniej ochrony danych osobowych przez Wielką Brytanię.
Zmiany danych osobowych Klienta
W przypadku zmiany danych osobowych (np. nazwiska, adresu, czy numeru telefonu) Klient zobowiązuje się bezzwłocznie zaktualizować swoje dane kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta. Fintecom nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty powstałe wskutek zaniechania przez Klienta aktualizacji danych osobowych.
Uprawnienia Klienta w zakresie danych osobowych
Klient ma prawo:
- Żądać dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia do innego administratora danych oraz usunięcia ich, jeśli nie będzie to sprzeczne z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Żądania należy zgłaszać na adres e-mail: iod@england.pl.
- Wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych osobowych w celach marketingowych. Sprzeciw należy zgłaszać na adres e-mail: iod@england.pl.
- Cofnąć każdą ze zgód w dowolnym momencie, zgłaszając swoje żądanie w Panelu Użytkownika lub na adres e-mail: iod@england.pl. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność przetwarzania Twoich danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Ważne!- Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych w celu wykonywania umowy będzie wiązało się z zaprzestaniem świadczenia usług. Po cofnięciu zgody na przetwarzanie danych w celu wykonywania umowy, dane Klienta zostaną zarchiwizowane i przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- Cofnięcie którejś ze zgód na przetwarzanie danych w celach marketingowych będzie wiązało się z zaprzestaniem ich przetwarzania w tym zakresie.
- Wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Fintecom.
Linki zewnętrzne
Witryna internetowa www.england.pl może zawierać linki do witryn internetowych innych podmiotów. Fintecom oświadcza, że nie jest odpowiedzialna za procedury związane z polityką prywatności witryn internetowych tych podmiotów. Witryny te są zamieszczone w charakterze informacyjnym, a Klient może z nich skorzystać dobrowolnie. Niniejsze oświadczenie dotyczące polityki prywatności ma zastosowanie wyłącznie do witryny internetowej www.england.pl oraz usług świadczonych przez Fintecom.
Bezpieczeństwo
- Fintecom stosuje środki techniczne i organizacyjne, których celem jest jak najlepsze zabezpieczenie przetwarzanych danych osobowych Klientów przed nieuprawnionym dostępem, niewłaściwym wykorzystywaniem i ujawnianiem.
- Stosowane środki techniczne są unowocześniane wraz z rozwojem nowych technologii, potrzeb, jak również dostępnych sposobów zabezpieczeń. Transmisja danych osobowych jest zabezpieczana przy pomocy technologii Secure Socket Layer (SSL) ze 128-bitowym kodowaniem i certyfikowana pieczęcią Geo Trust.
- Stosowane środki organizacyjne zapewniają, że w strukturze Fintecom dostęp do danych osobowych Klienta mają jedynie osoby upoważnione przez Fintecom. Wszyscy pracownicy i współpracownicy przetwarzający dane osobowe są do tego upoważnieni oraz przechodzą odpowiednie szkolenia.
- Fintecom regularnie kontroluje zgodność swoich działań z właściwymi przepisami prawa oraz aktualizuje Politykę Prywatności.
- Fintecom współpracuje z instytucjami państwowymi odpowiedzialnymi za kontrolę gromadzenia i przetwarzania danych osobowych i każdorazowo wdraża ich ewentualne zalecenia.
- Dane osobowe w posiadaniu Fintecom nie są udostępniane osobom trzecim innym niż wymienionym w Polityce Prywatności. Dane osobowe w posiadaniu Fintecom nie są sprzedawane żadnym podmiotom.
- Wysoki standard zabezpieczeń może być skuteczny wyłącznie pod warunkiem stosowania przez Klientów dobrych praktyk. Klienci w żadnym wypadku nie mogą udostępniać danych dotyczących ich Paneli Użytkownika osobom nieupoważnionym.
Zmiany Polityki Prywatności
Rozwój technologii powoduje, że Polityka Prywatności może ulegać zmianom, o których Fintecom będzie informować. O nadchodzących zmianach do niniejszej Polityki Prywatności, Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany.