Przelewy do Polski 4.7900 0.21% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 4.9250 0.12% 

Przelewy do Polski 4.7900 0.21% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 4.9250 0.12% 

Marketing treści

Londyn 20.05.2015


Jeżeli chcesz np. prowadzić e-sklep i oferować w nim towary z Polski dla klientów do W. Brytanii, to nie wystarczy sfotografować produkty, opisać je i czekać aż ktoś się złowi. Musisz sam aktywnie łowić klientów w internecie. Jak to robić?

Na ostatnim seminarium w Londynie zorganizowanym przez PBlink jednym z ciekawszych wystąpień był wykład Pani Marty Stelmaszak z firmy Want Words, poświęcony treściom jakie powinniśmy zamieszczać na stronach pt. „Content is king”. W kontekście ostatnich zmian w algorytmach Google, każdy kto szuka klientów w sieci, musi również myśleć o unikatowych treściach na własnej stronie, bez nich będzie dziś bardzo trudno walczyć o dobrą oglądalność i klientów.

PBlink_Londyn_13-05-15

Czym jest Content marketing. Wg definicji przytoczonej przez Panią Martę, content marketing jest dostarczaniem wartościowych treści celem przyciągnięcia uwagi, zwiększenia ruchu na stronie oraz zaangażowania tych internautów na kontakcie z którymi nam zależy.

Dziś już nie wystarczy zlecić wykonanie strony i zamieścić ją w sieci i zapomnieć. Taka strona z każdym dniem będzie spychana w dół przez inne podobne strony, gdzie są nowe aktualne treści, internauci je czytają, ściągają, komentują i udostępniają. Nie liczmy na duży odzew jeżeli nasza strona jest martwa i nie zmieniana od lat.

Wg zaleceń Pani Marty treści na naszej stronie powinny być:

  • przede wszystkim ciekawe, niesamowite dla naszej grupy docelowej,
  • ważne aby te treści były użyteczne, wartościowe i istotne dla czytelników,
  • powinny przyciągać do naszej strony nowych potencjalnych klientów,
  • powinny angażować naszych klientów, wchodzić z nimi w interakcję,
  • aby było to możliwe powinniśmy dobrze poznać naszą grupę docelową.

Powinieneś zaprezentować się jako leader i autorytet w swojej dziedzinie. Zamieszczaj porady, poradniki, zdjęcia, eBook-i, udzielaj się na portalach społecznościowych, prowadź bloga w dziedzinie na której się znasz i którą lubisz. To wszystko sprawia, że zwiększasz widoczność twojego serwisu w sieci.

Badania pokazują ze prowadzenie bloga na stronie firmowej zwiększa ruch na niej o 55%, o 97% zwiększa się liczba linków do twojej strony i aż o 434 % zwiększa się liczba indeksowanych stron.

Nie zapomnij też o aktywności na portalach społecznościowych takich jak np. Linkedin, Facebook, Twitter itd. , bo statystyki pokazują, że promowanie naszych treści na tych portalach zwiększa sprzedaż o kilkadziesiąt procent. Taka aktywność, jest premiowana przez Google, więc masz szansę, że Twoja strona wyskoczy wyżej w wynikach wyszukiwania, niż Twojej konkurencji.

Treści jakie zamieszczasz na swojej stronie mogą być najróżniejsze. Może to być np. blog, artykuły, eseje, fotografie, e-książki, audiobooki, fotografie (nawet selfie), przepisy, newslettery, poezja, video, recenzje książek, e-maile, kwestionariusze, ankiety, webinaria, case studies, FAQ, słowniki, wywiady, gry online, zamieszczanie opinii, komentarze, quizy i wiele, wiele innych.

Trzeba też stosować marketing wobec publikowanych treści, wiedząc gdzie, kiedy i co publikować. Służy to zwiększaniu sprzedaży i udziałów rynkowych, poprawianiu rozpoznawalności marki, poprawie lojalności klientów ale również edukacji klientów, szczególnie w zakresie nowych towarów i nowych usług. Żeby osiągnąć sukces marketingowy, to musimy przede wszystkim

  • dobrze poznać swoją grupę docelową,
  • wyznaczyć jasne i mierzalne cele,
  • wyselekcjonować typ treści jakie zamierzamy publikować,
  • wytypować narzędzia marketingowe jakimi zamierzamy się posługiwać
  • ustalić kalendarz działań,
  • ustalić działania promocyjne,
  • ustalić metody pomiaru osiągniętego rezultatu.

Na końcu warto pamiętać, że strony wielojęzykowe zawsze osiągają lepsze rezultaty. Nie targetuj tylko polskiej społeczności w UK. Polaków na Wyspach jest może milion, a Brytyjczyków 70 mln, celuj więc też w inne grupy etniczne oferując dodatkowe wersje językowe.

Osoby szczególnie zainteresowane tym tematem odsyłam do strony Marty Stelmaszak www.wantwords.co.uk , która jest specjalistą w komunikacji w sieci i pomaga polskim i brytyjskim przedsiębiorcom w zdobywaniu nowych rynków.

 

Autor: Romek Remus, England.pl

 

 

 

 

 Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski4.8300 

Do W. Brytanii4.8790 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera 

Wysyłasz do Niemiec, Holandii, Włoch czy Norwegii?