Przelewy do Polski 4.6900 0.21% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 4.8390 0.21% 

Przelewy do Polski 4.6900 0.21% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 4.8390 0.21% 

Brytyjczycy słabi z matematyki

Brytyjscy nastolatkowie pochodzący z rodzin należących do klasy średniej są gorsi z nauk ścisłych niż ich Szanghajscy rówieśnicy, których rodzice reprezentują klasę robotniczą. Według ostatnich badań, w niektórych azjatyckich miastach nastolatkowie, których rodzice pracują fizycznie w firmach sprzątających czy też są niewykwalifikowanymi pracownikami restauracji są mądrzejsze od brytyjskich dzieci lekarzy i prawników.

Po raz kolejny doświadczamy złej opinii na temat kwalifikacji Brytyjczyków. Otóż Brytyjscy nastolatkowie pochodzący z rodzin należących do klasy średniej są gorsi z nauk ścisłych niż ich Szanghajscy rówieśnicy, których rodzice reprezentują klasę robotniczą. Według ostatnich badań, w niektórych azjatyckich miastach nastolatkowie, których rodzice pracują fizycznie w firmach sprzątających czy też są niewykwalifikowanymi pracownikami restauracji są mądrzejsze od brytyjskich dzieci lekarzy i prawników. Statystyki są zadziwiające, a jednocześnie przerażające. Co sprawia, że dzieci w gorszej sytuacji ekonomicznej reprezentują większą wiedzę matematyczną niż dzieci z brytyjskich bogatych domów mających wykształconych rodziców?  

W chińskich szkołach dzieci przerabiają materiał z matematyki z trzyletnim wyprzedzeniem niż ma to miejsce w brytyjskich szkołach. W Szanghaju dzieci są dalej z materiałem z matematyki o jeden rok szkolny, natomiast szkoły w Singapurze realizują ten sam program z trzymiesięcznym wyprzedzeniem.

Różnica poziomu nauczania wzrosła do pięciu lat, gdy pod uwagę zostały wzięte ubogie brytyjskie dzieci i bogate chińskie dzieci. Jeśli chodzi o brytyjskie i szanghajskie dzieci wychowujące się w ubogich warunkach, w tym zestawieniu brytyjskie dzieci są prawie trzy lata do tyłu ze szkolnym materiałem. Przepaść w osiągnięciach akademickich pomiędzy tymi dwoma regionami została ujawniona w grudniowym raporcie przeprowadzonym przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (ang. Organization for Economic Co-operation and Development; OECD). Brytyjscy nastolatkowie po raz pierwszy nie znajdują się w rankingu 20 narodowości, które odznaczają się dobrą znajomością nauk ścisłych. Nowa analiza, oparta na testach matematycznych, do których podeszło ponad pół miliona 15-latków wskazuje, że niektóre państwa są lepsze w pomagają uczniom osiągnąć dobre wyniki w nauce, nie zważając na pochodzenie danego dziecka. Raport zwraca uwagę, że zarówno w USA jak i UK, w państwach, w których pracują najlepiej opłacani specjaliści na świecie, a uczniowie, których rodzice są specjalistami w danej dziedzinie nie osiągają takich samych wyników z matematyki jak dzieci specjalistów w innych krajach na świecie. Amerykańskie i brytyjskie dzieci „robotników” również nie dorównują wiedzą matematyczną swoim rówieśnikom z Szanghaju czy Singapuru.  

Sukces dzieci pochodzących z państw z grupy rynków wschodzących doprowadził, że inne państwa przyglądają się ich systemom edukacyjnym. Brytyjska minister oświaty Liz Truss w swoim grafiku ma zaplanowaną podróż do Chin, w celu „podpatrzenia” metod nauczania matematyki. Natomiast brytyjski minister edukacji Michael Gove w ostatnim czasie ogłosił zmiany mające na celu poprawę nauki matematyki w Anglii, z uwzględnieniem wiedzy podstawowej, liczeniem w pamięci i trudniejszych egzaminów.    Uczniowie w wieku od 16 do 18 lat, którzy z egzaminu GCSE uzyskają stopień poniżej C będą kontynuować naukę przygotowawczą na nowych warunkach, aby poprawić swój stopień.  

Truss utrzymuje, że Shanghai wypada najlepiej spośród chińskich miast, jeśli chodzi o wyniki nauczania z matematyki. Kluczem do sukcesu są praktyki nauczania i pozytywna filozofia, która koniec końców wpływa na potencjał uczniów. Bowiem, w krajach azjatyckich wierzy się, że pracowitość popłaca, nawet, gdy uczniowie nie są zbytnio uzdolnieni.

To naprawdę działa, w związku z tym program nauczania w Wielkiej Brytanii ma być „ściągnięty” od krajów azjatyckich skupiając się między innymi na wczesnej nauce arytmetyki, tabliczki mnożenia i dzielenia liczb wielocyfrowych.

Jeśli nie zostanie zmieniona filozofia w kwestii nauki matematyki nastąpi spadek gospodarczy na Wyspach. Badania dowodzą, że 10-latki, które mają dobre oceny z matematyki zarabiają 7% więcej, kiedy przekroczą 30 lat, w przeciwieństwie do rówieśników, którzy mieli trudności z tym przedmiotem. Różnica w zarobkach liczona jest w dziesiątkach tysięcy w ciągu ich życia zawodowego.    

Mądre słowa padły z ust Szefa Zespołu Analiz i Wskaźników w Dyrektoriacie ds. Edukacji OECD Andreasa Schleichera, który przyznaje, że jeśli systemy szkolne chcą, aby każdy uczeń radził sobie z danym przedmiotem trzeba dać takie same szanse edukacyjne wszystkim dzieciom niezależnie od tego czy są to dzieci robotników czy intelektualistów.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

 
 

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski4.7639 

Do W. Brytanii4.7933 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera 

Wysyłasz do Niemiec, Holandii, Włoch czy Norwegii?