Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Ograniczenie prędkości do 20 mph na terenach zabudowanych

Strefa prędkości 20 mph

Brytyjscy pediatrzy żądają ograniczenia prędkości do 20 mil na godzinę na terenach zabudowanych w UK. Badacze z Royal College of Paediatrics and Child Health in London (RCPCH) postawili wyzwanie dla kolejnego rządu brytyjskiego. Sugerują oni zmianę przepisów drogowych na rzecz zmniejszenia wskaźnika śmiertelności wśród dzieci, które giną na brytyjskich drogach, a także przedstawiają kwestie, które poprawią zdrowie brytyjskich dzieci.

Według organizacji 20’s Plenty for Us czterdzieści sześć rad miejskich już wprowadziło bądź jest w trakcie wprowadzenia stref z ograniczoną prędkością do 20 mph na terenach zabudowanych. RCPCH uważa, że rząd brytyjski powinien podjąć działania, by przyśpieszyć wprowadzenie nowych ograniczeń drogowych. Na dzień dzisiejszy Wielka Brytania reprezentuje drugi najwyższy wskaźnik ofiar drogowych na tle innych krajów Europy. Dr Hilary Cass,  prezes Royal College of Paediatrics and Child Health powiedział, że zarządzenie jest oparte na faktach naukowych.      

Nie od dziś wiadomo, że prędkość stanowi zagrożenie dla życia. Piesi mogą ulec nieodwracalnym obrażeniom, a w najgorszym przypadku zginąć. W 2011 roku na terenach zabudowanych zginęło 25 dzieci i 311 osób dorosłych. Wskaźnik utraty życia w takich okolicznościach jest zatrważający. Badania z 1979 roku pokazały, że pieszy ma 20% szans, by zginać w momencie uderzenia przez pojazd jadący 30 mph, a 2,5% gdy kierowca jedzie z prędkością 20 mph. Analiza efektów wprowadzenia ograniczenia prędkości do 20 mph na terenach zabudowanych na wypadki drogowe w Londynie w latach 1986-2006 pokazuje spadek ofiar śmiertelnych w śród pieszych o 41,9%. Według organizacji bezpieczeństwa na drodze Brake, która przeprowadziła badania na 4 tys. uczniach szkół podstawowych wynika, że dwóch na pięciu uczniów zostało uderzonych przez samochód lub uniknęło uderzenia idąc bądź jadąc na rowerze.
 
Rzecznik Brake James McLouglin wyraża aprobatę w kierunku interwencji RCPCH. Wysoki wskaźnik wypadków drogowych z udziałem pieszych wskazuje, że nadszedł czas, by rząd brytyjski zmienił ograniczenie na terenach zabudowanych. Doprowadzi to do oszczędności finansowych i usunie bariery administracyjne dla innych władz lokalnych. W swoim raporcie Vision for 2015 RCPCH również domaga się wprowadzenia projektu tzw. Graduated Driver Licensing, który pozwala świeżym kierowcom stopniowo nabyć doświadczenie i umiejętności prowadzenia pojazdu.
 
Obok zaleceń, by zmniejszyć szacowaną dwutysięczną nadwyżkę dziecięcych pieszych ofiar w UK w porównaniu do Szwecji, w której na drogach ginie najmniej dzieci w Europie jest ograniczenie dostępu do alkoholu przez młodych dorosłych, stawienie czoła przeciwko ubóstwie dzieci i nierówności, które są kluczowymi czynnikami wpływającymi na ich śmiertelność. Według RCPCH zdrowie dzieci może ulec poprawie poprzez wprowadzenie zakazu reklamowania w telewizji „śmieciowego jedzenia” przed godziną 21, szkolenie każdego lekarza pierwszego kontaktu na temat zdrowia fizycznego i psychicznego dzieci. Dr Hilary Cass uważa, że każdy rząd brytyjski skupia się bardziej na starzejącej populacji wyrządzając szkodę dzieciom, tworząc potencjalne problemy dla przyszłej generacji.
 
Rzecznik brytyjskiego Departamentu Transportu wskazuje, że ustanowienie limitów prędkości na drogach lokalnych to kwestia dla władz lokalnych. Rząd brytyjski przedstawił dowody na to, że mniejsza prędkość na terenach zabudowanych może oszczędzić życie wielu osób. W związku z tym pozostaje nam czekać na działania ze strony władz, które uchronią od śmierci niewinne młode istoty.

 

Opracowanie: Kornelia Sawicka, 19.11.2014

 

 

 

 

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.1750 

Do W. Brytanii5.2250 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera