Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Debata wyborcza przez Internet

Debaty online pozwoliłyby na nowe sposoby pytania liderów politycznych, aniżeli utarty format stawianych pytań przez członków publiczności. Debaty w Ameryce i Niemczech umożliwiają społeczeństwu opublikować video z pytaniami a nawet rozmawiać bezpośrednio z wybranymi liderami przez Skype’a.

David Cameron, Ed Miliband i Nick Clegg są nakłaniani do wzięcia udziału w pierwszej internetowej debacie w UK w okresie przygotowań do przyszłorocznych wyborów powszechnych. Brytyjskie dzienniki „The Telegraph” oraz „The Guardian” prowadzą wstępne rozmowy z przywódcami politycznymi na temat przeprowadzenia debaty na serwisie internetowym YouTube, w przyszłym roku przed majowymi wyborami. Debata dotarłaby do milionów internetowych użytkowników, co umożliwiłoby bezpośredni kontakt z wyborcami, którzy prawdopodobnie przegapią bardziej formalne telewizyjne debaty, których transmisja obecnie planowa jest na stacjach BBC, ITV oraz Sky New. Byłby to bardziej interaktywny sposób komunikacji z młodymi osobami w porównaniu z tradycyjnym telewizyjnym formatem. Brytyjskie dzienniki mają nadzieje, że liderzy skorzystają z okazji nawiązania kontaktu z elektoratem przez Internet. Dodajmy, że taki sposób komunikacji został zapoczątkowany przez amerykańskich kandydatów na prezydenta w 2012 roku i okazał się wielkim sukcesem.

Jason Seiken, redaktor i dyrektor ds. contentu w Telegraph Media Group (TMG) powiedział, że korzyścią Internetu jest to, że przeprowadzone w nim debaty stałyby się konwersacją dwustronną pomiędzy widzem a politykiem. Alan Rusbridger, redaktor naczelny „The Guardian”  dodaje, że cyfrowy świat staje się coraz bardziej niezbędnym demokratycznym narzędziem i forum dla debat. W związku z tym jest to istotne, aby politycy rozumieli i korzystali z okazji, które daje im Internet. Bezprecedensowe partnerstwo „The Telegraph”, „The Guardian” oraz YouTube to kolejny ważny i ekscytujący krok w zmianie relacji pomiędzy politykami a elektoratem. Peter Barron, były redaktor BBC2’s Newsnight obecnie zajmujący stanowisko dyrektora Google ds. komunikacji i public affairs na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę dodaje, że biorąc pod uwagę sposób, w jaki wyborcy „konsumują” wiadomości w dzisiejszych czasach, nadszedł czas na internetową debatę wyborczą.

Komitet ds. gospodarczych brytyjskiej Izby Lordów kierowany przez lorda Richarda Inglewooda zwrócił się do nadawców telewizyjnych, aby zrobili coś więcej, by zachęcić elektorat do uczestnictwa w wyborach i stworzenia internetowego centrum, gdzie dostępne byłyby debaty na żądanie. Na mocy nowych planów debata zostałaby transmitowana jednocześnie na specjalnym kanale YouTube oraz na stronach internetowych „The Telegraph” i „The Guardian”.  Przełomowa inicjatywa pozwoliłaby na bardziej elastyczny styl debaty. Format jak na razie podlega negocjacji, oznacza to, że na przykład, wszystkie partie w tym samym czasie „wygłaszałyby orędzie” bądź debata odbywałaby się „łeb w łeb” pomiędzy dwoma liderami na przykład Cameronem i Milibandem, poprzedzona byłaby krótszymi wystąpieniami innych liderów partii.   

Debaty online pozwoliłyby na nowe sposoby pytania liderów, aniżeli utarty format stawianych pytań przez członków publiczności. Debaty w Ameryce i Niemczech umożliwiają społeczeństwu opublikować video z pytaniami a nawet rozmawiać bezpośrednio z wybranymi liderami przez Skype’a. W związku z powyższym jest to szansa dla Wielkiej Brytanii, by innowacyjny sposób przeprowadzania debat wzbudził większe zainteresowanie wśród potencjalnych wyborców.

 

Opracowanie: Kornelia Sawicka, 19.05.2014

 

 

 

 

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.1750 

Do W. Brytanii5.2250 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera