Przelewy do Polski 5.1400 0.19% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 0.00% 

Przelewy do Polski 5.1400 0.19% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 0.00% 

Angielski, jako drugi język w brytyjskiej szkole

To, co planuje się w jednej z brytyjskich szkół można by było nazwać absurdem. Jak to możliwe, aby w brytyjskiej szkole w planie lekcji, jako język obcy figurował język angielski? A jednak w związku z liczną grupą etniczną w liceum City of Leeds School gdzie rodzimi użytkownicy języka angielskiego są mniejszością do programu nauczania mają zostać wprowadzone dodatkowe lekcje z języka angielskiego.
 
Nauczyciele City of Leeds School, wieloetnicznego liceum będą nauczać języka angielskiego, jako drugiego języka. Jest to radykalna próba poprawy standardów liczącej 314 uczniów szkoły średniej i spełnienia wymogów ustanowionych przez Ofsted. Dyrektor szkoły Georgiana Sale powiedziała, że trzeba przemyśleć tok nauczania w placówce, ponieważ mniej niż ¼ uczniów to rodowici Brytyjczycy, natomiast większość uczniów znalazła się w Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich czterech lat i nie radzi sobie z językiem angielskim. Podjęto decyzję, aby włączyć w program także uczniów, których ojczystym językiem jest język angielski, ponieważ ogromna większość uczniów – obcokrajowców, reprezentuje poziom języka angielskiego na niskim poziomie, który nie jest wystarczająco dobry, aby osiągnąć wysokie oceny z egzaminu GCSE.

W zeszłym roku, nieco ponad ¼ uczniów City of Leeds uzyskała jeden z najniższych wyników z egzaminu GCSE z języka angielskiego spośród szkół państwowych na terenie hrabstwa Yorkshire.  Nic w tym dziwnego, nie można było spodziewać się lepszych wyników w momencie, gdy tak wielu uczniów posługuje się językiem angielskim, jako drugim językiem. Ciało studenckie City of Leeds School stanowi 55 różnych narodowości. Największą grupę stanowią Pakistańczycy, a także Czesi, Włosi i Romowie. Obecni również są uczniowie z  Afryki, Europy, Chin a także Biskiego Wschodu i Azji.  

Dla wielu naszych uczniów język angielski jest nowym językiem, jednak nie jest to jedyny problem. Większość uczniów ma problemy z czytaniem i pisaniem w ich ojczystym języku. Zdarza się tak, że City of Leeds School jest pierwszą placówką dla niektórych uczniów, którzy nigdy wcześniej nie mieli możliwość nauki czytania i pisania w ich ojczyźnie. Gwarancja, że każdy uczeń potrafi mówić, czytać i pisać w języku angielskim to istotna kwestia. Uważa się, że potrzeba pięciu lat, aby nauczyć się języka obcego pod warunkiem, że nauka języka odbywa się metodą immersji, czyli całkowitego „zanurzania uczniów w języku”. Wielu naszych uczniów nie ma takiej możliwości, bo w ich domach nie mówi się po angielsku.

City of Leeds School, jako pierwsza w Wielkiej Brytanii rozwija program nauczania w innowacyjny sposób. Uczniowie będą podzieleni na grupy w zależności od ich umiejętności. Uczniowie będą spędzać 50 minut tygodniowo na dodatkowym nauczaniu języka angielskiego. Dla brytyjskich uczniów dodatkowe zajęcia będą okazją do udoskonalenia pisowni i gramatyki.
 
Reforma Michaela Gove’a nakazująca szkołom lepiej przygotowywać uczniów do egzaminów GCSE to wynik słabych osiągnięć młodych Brytyjczyków na tle innych krajów. Rosnące wymagania posługiwania się poprawnym językiem angielskim ze szczególnym naciskiem na przestrzeganie poprawnej pisowni, interpunkcji i gramatyki w wypowiedzi pisemnej zmusza, a zarazem motywuje brytyjskie szkoły do podnoszenia standardów nauki w ich placówkach szkolnych. Miejmy nadzieje, że restrykcje nauczania przyczynią się do poprawy osiągnięć uczniów, a pomoc niesiona imigrantom w przyswajaniu języka angielskiego będzie rekomendacją dla Wielkiej Brytanii.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.1800 

Do W. Brytanii5.2250 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera