Przelewy do Polski 5.2600 0.19% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3990 0.19% 

Przelewy do Polski 5.2600 0.19% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3990 0.19% 

Restrukturyzacja londyńskiego metra

Od 2015 roku miłośnicy podróżowania metrem w Londynie (ang. London Underground) będą mogli z niego korzystać w weekendy przez 24 godziny na dobę.   XXI wiek to idealny czas na udoskonalenie świadczonych usług przez London Underground, powiedział burmistrz Londynu Boris Johnson.

Zmiany będą dotyczyły pięciu linii metra Piccadilly Line, Jubilee Line, Victoria Linie, Northern Line oraz Central Line. Wraz z reorganizacją wszystkie kasy metra mają zostać zamknięte, co zwiastuje masowe zwolnienie Brytyjczyków.
 
Nie ulega wątpliwości fakt, że wielu Brytyjczyków będzie zadowolonych z możliwości korzystania z metra całą dobę, jednak według związków zawodowych  planowane zmiany to hipokryzja, w związku z tym już podjęły walkę na słowa z Johnsonem. Związek zawodowy zrzeszający pracowników metra The Rail Maritime and Transport (RMT) grozi akcją protestacyjną, dodając przy tym, że poziom zatrudnienia będzie „zdziesiątkowany”.
 
Plan wydłużonego funkcjonowania metra pociąga za sobą zarówno zalety jak i wady, do zalet należy między innymi obcięcie budżetu Transport for London (TfL) o około 50 mln funtów rocznie,  natomiast wadą jest masowe zwolnienie Brytyjczyków i obawy wśród podróżujących. Około 290 kas biletowy ma zostać zamkniętych, obowiązywać ma system bezpośredniej i bezdotykowej opłaty bankowej w celu zakupienia biletu. W związku z powyższym dla około 750 osób zmiany będą zwiastować utratę pracy. Jesteśmy świadkami, że obietnice polityków przed wyborami mogą spełznąć na niczym. Trudno uwierzyć, że w 2008 roku po wygranych wyborach na burmistrza Londynu Boris Johnson  obiecywał, że żadna kasa metra w Londynie nie zostanie zamknięta, dzisiaj słyszymy, że od 2015 roku żadna z nich nie będzie funkcjonować. Sekretarz generalny Bob Crow nazwał Johnsona magikiem, który według niego ma złudne wyobrażenie o bezpiecznym funkcjonowaniu metra, kiedy to rośnie liczba pasażerów, a obsada etatów ma zostać zredukowana do absolutnego minimum.
 
Mike Brown, dyrektor zarządzający siecią londyńskiego metra przyznał, że w całym przedsięwzięciu zarówno pasażerowie jak i pracownicy są najważniejsi. Dlatego też poczynimy wszelkich starań, aby zapewnić pomoc pasażerom, którzy jej potrzebują. W przyszłości na każdej stacji metra w Londynie wciąż będą zatrudnieni pracownicy, którzy będą sprawować kontrolę w kwestii pomocy zakupu odpowiedniego biletu, zaplanowania podróży oraz utrzymania bezpieczeństwa. Ponadto do dyspozycji podróżujących będą ulepszone automaty biletowe oraz rozszerzony dostęp do bezprzewodowego Internetu.

Od 150 lat metro w Londynie to jego serce, od tego czasu miliony ludzi skorzystało z jego usług, które jednocześnie przyczyniło się do rozwoju gospodarczego miasta. Nadszedł zatem czas, aby londyńskie metro podniosło poziom świadczonych usług, i po raz pierwszy w historii Londynu oferowało kurs 24 godziny w weekendy. Według Johnsona, planowana inicjatywa nie tylko przyczyni się do zwiększenia miejsc pracy, ale także metro "tętniące życiem w nocy" przypieczętuję reputację Londynu jako najlepsze miasto na świecie pod względem mieszkalnym, turystycznym oraz inwestowania.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.3200 

Do W. Brytanii5.3590 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera