Przelewy do Polski 5.2000 0.00% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3450 0.38% 

Przelewy do Polski 5.2000 0.00% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3450 0.38% 

Rowerowa rewolucja – poszerzenie sieci dróg rowerowych

W imię bezpiecznego podróżowania rowerem w ciągu 10 lat planowana jest modernizacja infrastruktury rowerowej, na którą ma zostać przeznaczona niebagatelna suma, mianowicie około 1 miliarda funtów, informacje ujawnił burmistrz Londynu, Boris Johnson. Mówi się jednak, że dysponowanie takimi środkami finansowymi nie wystarczy, i, że  suma powinna zostać podwojona aby w pełni zrealizować plan.

Gdyby zaledwie 14% podróży odbywałoby się na rowerze, emisja tlenku azotu (NOx) zmniejszyłaby się o prawie 3% w ciągu kolejnych lat. Na przestrzeni ostatniej dekady, Londyn doświadczył 155% wzrostu ludzi dojeżdżających rowerem do pracy. Wierzy się, że liczba ta wzrośnie, gdyż w ostatnim czasie zrobiło się głośno o wdrożeniu w życie codzienne roweru jako głównego środka przemieszczania się po stolicy Wielkiej Brytanii.
 
Jeden z sześciu pasów ruchu autostrady Westway zostanie przeznaczony na drogę rowerową, ma ona liczyć (15 mil) 24 kilometry, dzięki niej będzie można swobodnie i bezpiecznie przemierzać trasę z zachodnich przedmieść Londynu do wschodnich części, między innymi do Canary Wharf i Barking.  W ciągu kolejnych trzech lat z myślą o rowerzystach poprawi się infrastruktura niebezpiecznych skrzyżowań Blackfriars, Vauxhall, Tower, Swiss Cottage, oraz Elephant & Castle. Będą przeważać wydzielone drogi rowerowe, które zmniejszą korki uliczne, oraz wskaźnik wypadków z udziałem rowerzystów. Co więcej niektóre drogi oddane do użytku w ciągu czterech lat będą nosić nazwy pochodzące od linii metra czy też linii autobusów. Obecnie, testowane są przyjazne dla rowerzystów innowacje takie jak ronda na styl holenderski czy też sygnalizacje świetlne. Jeśli wynik będzie pozytywny oraz zostanie wydana zgoda ze strony Ministerstwa ds. transportu  owe innowacje będą wdrożone w sieć dróg rowerowych.   

Członek Partii Zielonych w Radzie Londynu uważa, że plan jest pozbawiony spójności i odpowiedniej ilości środków finansowych. Val Shawcross, rzecznik ds. transportu z ramienia Partii Pracy w Radzie Londynu mówi, iż trzeba będzie kontrolować plany burmistrza czy aby na pewno są one wykonywane należycie.
 
Boris Johnson pragnie zachęcić wszystkich aby zaczęli jeździć na rowerze. Wizytówką ulic Londynu powinny być rowery, które przynoszą tak wiele dobrego dla zdrowia ciała i duszy, jak i oczywiście są przychylne dla środowiska. Należy odrzucić idee, że jedynie sportowcy w specjalnych strojach dobrze prezentują się na rowerach. Każdy powinien czuć się komfortowo podróżując rowerem,  a odzienie wierzchnie nie powinno byś środkiem odstraszającym do korzystania z roweru.

Będzie to oznaczało, że zrobi się znacznie luźniej na drogach - nie będzie tylu samochodów, w zamian za nie pojawią się rowerzyści, którzy dumnie będą przemierzać ulice Londynu. W tej sytuacji skończy się walka o miejsce parkingowe dla samochodu, a zacznie się polowanie aby znaleźć miejsce aby pozostawić rower. Jednak w tej kwestii zapewne zostaną rozbudowane parkingi dla rowerów, tak aby nie odstraszyć ich użytkowników. Ponadto będzie też rozwiązany problem zatłoczonej komunikacji miejskiej, zrobi się luźniej w metrach i autobusach.

Istnieje szansa, że w późniejszym czasie infrastruktura rowerowa Londynu będzie rozwinięta tak dobrze jak ma to miejsce w Amsterdamie. Koniec końców Londyn będzie kojarzony jako zielone miasto z czystym powietrzem, z bogatszym zasobem drzew, miejscem gdzie będzie można usiąść na trawie i bezpiecznie zjeść kanapkę ze świadomością, iż wdycha się mniej spalin.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.2500 

Do W. Brytanii5.2990 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera