Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Cyfryzacja Lloyds Banking Group

Bank Lloyds

Lloyds Banking Group (LBG) zatwierdził likwidację 9 tys. posad oraz zamknięcie 200 swoich oddziałów do 2017 roku. Pracownicy fizyczni zostaną zastąpieni przez cyfrową technologię, której wdrożenie ma kosztować 1 mld funtów.

Celem drastycznych działań czołowej brytyjskiej grupy bankowej jest stanie się najlepszym bankiem dla klientów i udziałowców. Ogłoszona w październiku br. strategia Lloyds Banking Group jest kolejnym etapem strategii trwającej od 2011 roku. Od tego czasu udało się uprościć, przekształcić oraz umocnić Lloyds Banking Group, która stała się tanim i o niskim ryzyku bankiem detaliczny i komercyjnym. Kontynuacja strategii polegająca na efektywnym wykorzystaniu umiejętności, zasobów finansowych i zasobów ludzkich może pomóc Wielkiej Brytanii lepiej prosperować zapewniając wysokie i trwałe obroty akcjonariuszom. W ciągu kolejnych trzech lat Lloyds Banking Group ma skupiać się na wprowadzeniu cyfrowych zmian w usługach finansowych mając na uwadze trzy priorytetowe kwestie: stworzenie najlepszego „środowiska” dla klientów, stanie się łatwiejszym i bardziej efektywnym bankiem, oraz zapewnienie trwałego rozwoju. 

Przedstawiając nową trwającą trzy lata strategię António Horta-Osório powiedział, że Lloyds Bank stanowi wysoce konkurencyjny rynek a zachowanie klientów ulega zmianom. Coraz więcej klientów Lloyds Bank chce mieć dostęp do korzystania z usług banku w coraz to różny sposób, poprzez stacjonarne oddziały, ale głównie poprzez Internet czy telefon. Lloyds Bank zamierza wykorzystywać technologię wideo, by zapewnić porady klientom na odległość. Będzie to scentralizowany system, który według Alison Brittain, dyrektor jednego z oddziałów Lloyds Bank, powinien zmniejszyć ryzyko złej sprzedaży produktu, ponieważ wszystkie interakcje z klientami będą nagrywane. Lord Blackwell, prezes Lloyds Bank utrzymuje, że cyfrowe przekształcenie placówki dzieje się na tle szybkiego tempa zmian w obszarze brytyjskiego sektora usług finansowych, który w ostatnim czasie jest bezprecedensowy. Chociażby, dlatego, że w ciągu 10 lat nastąpiło tak wiele fundamentalnych zmian, które nie miały miejsca od początku powstania LBG.

Nie wszyscy wyrażają aprobatę ku nowej strategii LBG. Największy związek zawodowy w Wielkiej Brytanii i Irlandii - Unite the Union uważa, że portfele wysokich rangą dyrektorów LBG nie mogą się „pogrubiać” kosztem wysyłania mało zarabiających pracowników na zasiłki. Jeśli mają mieć miejsce przymusowe zwolnienia czy zamknięcie działów obsługi klienta, wynagrodzenia czołowych dyrektorów powinny zostać obniżone – słowa te padły z ust Rob’a MacGregor’a, przedstawiciela Unite the Union. MacGregor będzie napierał, aby nie doszło do cięć posad. Redukcja zatrudnienia o około 10 proc. może mieć nieprzewidywalne konsekwencje w dziale obsługi klienta, co przedłoży się jeszcze bardziej na presje na pracownikach, którzy pomogli placówce znaleźć się na właściwej ścieżce do sukcesu. Zamknięcie 200 oddziałów, co stanowi 6 proc. całej sieci – wpłynie na reputacje grupy bankowej, ta kurczowa utrzymuje, że 90 proc. klientów będzie mieć dostęp do oddziałów LBG w promilu 5 mil od ich miejsca zamieszkania. Oddziały grupy bankowej mają być zamykane głównie w obszarach miejskich. Przewiduje się, że powstanie 50 oddziałów Halifax Bank of Scotland. Drogą dedukcji zostanie zamkniętych 150 oddziałów banków w ciągu trzech nadchodzących lat.

LBG jest w 24 proc. w posiadaniu brytyjskiego skarbu państwa. Mija sześć lat od momentu, kiedy to rząd brytyjski wzmocnił finansowo LBG, od tego czasu grupa bankowa nie wypłaciła dywidendy. City of London oczekuje wieści w związku ze zdolnością LBG do rozpoczęcia spłacania dywidend po raz pierwszy od kryzysu w 2008 roku. Istnieją obawy w kwestii zdolności wznowienia płatności udziałowcom, zwłaszcza po tym jak LBG okazał się być najsłabszym brytyjskim bankiem w ostatnim europejskim teście obciążeniowym (ang. stress test) przemysłu bankowego ogłoszonym w niedziele. Słaby wynik LBG na tle innych banków wywołuje dreszczyk emocji w związku z kolejnym testem obciążeniowym, który ma zostać przeprowadzony przez Bank Anglii i opublikowany w grudniu br. George Culmer, dyrektor finansowy LBG wyraża pewność, że grupa bankowa przejdzie test pomimo spadku wartości jej udziałów powiązanego ze skandalem ubezpieczeniowym (ang. PPI misselling).

 

Opracowanie: Kornelia Sawicka, 30.10.2014

 

 

 

 

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.1750 

Do W. Brytanii5.2250 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera