Przelewy do Polski 5.2600 0.00% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3950 -0.07% 

Przelewy do Polski 5.2600 0.00% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3950 -0.07% 

Royal Mail grozi grzywna

Wydajność Royal Mail pogorszyła się od momentu, gdy w kwietniu 2012 roku ceny znaczków skoczyły w górę. Wydawałoby się, że w związku z pobieraniem większych opłat, konsumenci będą cieszyć się z lepszych usług Royal Mail. Zależność ta miała wręcz odwrotny skutek.

Dziś wszystko pozostaje w rękach od niedawna sprywatyzowanej Royal Mail, musi ona sprostać oczekiwaniom konsumentów, i dążyć do spełniania ustalonych specyfikacji. W przeciwnym razie Royal Mail będzie obciążona grzywną.
 
Biorąc pod uwagę indywidualne obszary pocztowe w Wielkiej Brytanii, do każdego spośród 121 obszarów pocztowych 91,5% listów pierwszej klasy musi zostać doręczonych następnego dnia roboczego. Jednakże w roku podatkowym 2012/2013 Royal Mail wykonała zadanie jedynie w 62%. W rezultacie poczta przyszła z opóźnieniem do 45 rejonów pocztowych, między innymi w Oldham, Stevenage, Brighton, Stoke-on-Trent, Tonbridge i innych częściach Londynu. Hebrydy, Orkady, Szetlandy nie są uwzględniane ze względu na trudne warunki pogodowe. Royal Mail nie wywiązała się również z krajowego wymogu dostarczenia listów pierwszej klasy, który wynosi 93%, zaś Royal Mail osiągnęła 91,7%. Jeśli chodzi o listy drugiej klasy, które muszą zostać doręczone w ciągu 3 dni Royal Mail zasługuje na pochwałę, gdyż spełniła wymóg, osiągając 98,5%.

Cztery na dziesięć obszarów pocztowych nie otrzymało poczty na czas, pomimo, że cena znaczka pierwszej klasy wzrosła z 46 do 60 pensów, a za drugą klasę trzeba zapłacić już 50 pensów, zwrócił uwagę Office of Communications (Ofcom) – organ państwowy istniejący w Wielkiej Brytanii kontrolujący i nadzorujący rynek mediów i telekomunikacji. Ofcom w sporządzonym raporcie bez skrupułów ujawnia, że jest pełen obaw w związku z wydajnością Royal Mail, jednocześnie grozi nałożeniem grzywny w wysokości wielu milionów funtów jeśli Royal Mail nie poczyni kroków ku poprawie sytuacji. Otwarcie mówi się o działaniach egzekucyjnych oraz nałożeniu grzywny w wysokości do 10% przychodu Royal Mail. Mike O’Connor, dyrektor wykonawczy  organizacji Consumer Futures utrzymuje, że konsumenci oczekują wiarygodnych usług pocztowych, chcą je otrzymywać za cenę, którą płacą, zwłaszcza, że nastąpiły podwyżki cen znaczków.
 
Obecnie wydajność Royal Mail stopniowo się polepsza, w ubiegłym roku podatkowym konkurencja usług dostawy na brytyjskim rynku pocztowym stanowiła mniej niż 1%, pomimo zwiększonej działalności konkurencji, między innymi firmy kurierskiej TNT Post. Według badań przeprowadzonych przez Ofcom, 9 na 10 konsumentów korzystający z usług Royal Mail jest w dużej mierze usatysfakcjonowanych. 71% konsumentów wyraża swoje zadowolenie odnośnie pory dnia, kiedy otrzymują pocztę. Ponad połowa konsumentów nie ma nic przeciwko podwyższonej opłacie pocztowej, natomiast dla 30% konsumentów ceny są niezadowalające.
 
Według Ofcom Royal Mail ma znacznie stabilniejszą podstawę finansową, dodając, że powszechna usługa dostawy na terenie Wielkiej Brytanii za taką samą cenę jest znacznie bezpieczniejsza. Royal Mail jest rozczarowana, że nie spełniła wszelkich wymagań związanych, z jakością usług. Zatem jest to dla niej kluczowy obszar działań w celu poprawienia sytuacji, gdyż, jakość usług Royal Mail oferowanych konsumentom stanowi klucz do sukcesu.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.2900 

Do W. Brytanii5.3290 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera