Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Przelewy do Polski 5.1300 -1.54% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.2690 -1.24% 

Brytyjskie dzieci namawiane do brania pożyczek

Dzieci nie powinny być narażone na reklamy oferujące łatwe pieniądze bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji. Badania przeprowadzone na rodzicach przez MoneySavingExpert.com dowodzą, że 30% dzieci w wieku poniżej 10 lat powtarza hasła reklamowe dotyczące pożyczek.

Firmy pożyczkowe nie znają granic i są w stanie posunąć się do karygodnych działań, by zdobyć potencjalnych klientów. Mowa o emitowanych reklamach w czasie trwania programów dla dzieci. Można wysunąć wniosek, że takie firmy nie mają do dyspozycji metod, aby trafić bezpośrednio do dorosłych odbiorców. A może ci oglądają zbyt mało telewizji bądź przełączają kanał w czasie emitowania reklam? W tej sytuacji dzieci stają się idealnym rozwiązaniem, one z pewnością niechętnie odejdą od telewizora, w którym właśnie leci ich ulubiona bajka. W gruncie rzeczy animowana reklama jest dla nich bajką. Jest to zatem idealny czas dla firm, aby skupić uwagę najmłodszych obywateli. Ed Miliband, brytyjski lider Partii Pracy, w zupełności jest przeciwny takiej sile perswazji. W konsekwencji firmy pożyczkowe będą miały zakaz emitowania animowanych reklam podczas programów dla dzieci. Miliband chce powstrzymać firmy pożyczkowe od reklamowania kredytów gotówkowych używając postaci z bajek takich jak Payday Pig, Beeloans i CashCowNow.

Dzieci nie powinny być narażone na reklamy oferujące łatwe pieniądze bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji. Badania przeprowadzone na rodzicach przez MoneySavingExpert.com dowodzą, że 30% dzieci w wieku poniżej 10 lat powtarza hasła reklamowe dotyczące pożyczek. Jeden na siedmiu rodziców zostało poproszonych przez dzieci, aby wzięli pożyczkę w momencie, gdy usłyszeli, że rodzice nie mają pieniędzy, i nie kupią im danej rzeczy.

Advertising Standards Authority, brytyjska organizacja czuwająca nad przestrzeganiem standardów w reklamie,  zakazuje reklam o tematyce niezdrowej żywności oraz hazardu podczas trwania programów dla dzieci. Takie same restrykcje mają dotyczyć reklam kredytów gotówkowych. Jeśli Partia Pracy zwycięży zbilżające się wybory zwróci się do Advertising Standards Authority, aby ta zakazała emitowanie nieodpowiedzialnych reklam związanych z pożyczkami. Jeśli współpracując z ciałem nadzorującym nie nastąpią planowane zmiany w emisji reklam, rząd Milibanda dopnie swego poprzez wprowadzenie ustawy państwowej. Brytyjski lider Partii Pracy w przeciwieństwie do rządu koalicyjnego ograniczy koszt kredytu nałożony przez firmy działające na mocy ustawy o usługach finansowych (ang. Financial Services Act). Ponadto Miliband nałoży wyższe podatki od zysku firm pożyczkowych, a lokalne społeczności będą miały większe uprawnienia, aby zakończyć działalność pożyczkodawców oraz punktów przyjmowania zakładów na głównych ulicach w mieście.

Marketing jest podstawą do manipulowania potencjalnymi konsumentami, odgrywa on zatem znaczną rolę w promowaniu pożyczek gotówkowych, które z kolei wprawiają wielu ludzi w zakłopotanie i niedolę. Dostęp do takiego rodzaju reklam w pewnej mierze niesie za sobą ryzyko, wśród nowej generacji dzieci kształtują się "złudne" wyobrażenia dotyczące pieniędzy, i niestety niebezpieczny typ niszowych pożyczek jest dla nich normą. Rzecznik brytyjskiego Departamentu ds. Biznesu Innowacji i Umiejętności (ang. Department for Business, Innovation and Skills) podał do publicznej wiadomości, że obecnie rząd brytyjski rozprawia się z nieodpowiedzialnymi pożyczkodawcami mając na celu przede wszystkim ochronę konsumentów. Mają wejść w życie nowe zasady obejmujące kwestię ostrzeżenia o ryzyku oraz informację gdzie konsumenci znajdą darmowe oraz poufne porady kredytowe.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.1750 

Do W. Brytanii5.2250 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera