Przelewy do Polski 5.2000 1.36% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3250 1.06% 

Przelewy do Polski 5.2000 1.36% 

Przelewy do Wielkiej Brytanii 5.3250 1.06% 

High Speed Two (HS2) najszybsza w Europie

Rok 2032 zwiastuje zakończenie rozbudowy szybkiej linii kolejowej HS2 na północ od Londynu, ma to być najszybsza linia kolejowa w Europie, dodajmy również, iż od 120 lat na owych terenach nie było poczynionych żadnych inwestycji jeśli chodzi o rozbudowę infrastruktury kolejowej.

Jak się okazuje, kolejny etap budowy wywołuje ostrą krytykę ze strony niektórych mieszkańców Wyspy, według nich całe przedsięwzięcie zupełnie mija się z celem. Jednak premier Wielkiej Brytanii David Cameron nie zważa na głosy krytyki, wręcz przeciwnie utrzymuje, iż decyzja zapadła i nie ma odwrotu – plan zostanie wykonany. Ponadto Cameron przyznaje, iż jest wiele korzyści płynących z szybkiej linii kolejowej, która ma łączyć największe brytyjskie miasta.

HS2 będzie przypominać literę „Y”. Etap pierwszy szybkiej linii kolejowej HS2 ma łączyć Londyn i Birmingham, natomiast etap drugi ma być rozwidleniem z Birmingham do Manchester i Leeds. Zwiększona prędkość do 250mph = 402 km/h doprowadzi, do skrócenia podróży z Birmingham do Leeds z 2h do 57 min., a z Londynu do Birmingham dojedziemy w ciągu 49 min, dzisiaj musimy poświęcić na to 1h 24 min. Podróż pomiędzy miastami Birmingham i Manchester skróci się do 41 minut, i Londynem a Manchesterem z 2h 08 min. do 1h 08 min.
 
Simon Jenkins, prezes National Trust, brytyjskiej organizacji zajmującej się ochroną zabytków i przyrody, określił planowaną linię kolejową jako bezmyślną przynoszącą korzyści tylko i wyłącznie Londynowi, zamieniając przy tym resztę państwa w rzekome przedmieścia stolicy. Tego samego zdania jest grupa StopHS2, która silnie utrzymuje, iż projekt jest zasadniczo wadliwy gdyż większość podróży będzie odbywać się do Londynu więc w zaistniałej sytuacji ucierpi północna oraz środkowa  Anglia, poniesie ona straty aniżeli coś zyska ponieważ projekt nie bierze pod uwagę konkurencji jaką stanowi konwencjonalna kolej. Ponadto grupa StopHS2 dowiedziała się, iż podatników nie stać na dodatkowe koszty związane z inwestycją. Dodajmy, że nie chodzi tu tylko i wyłącznie o kwestię pieniędzy ale także o środowisko, które z pewnością ucierpi, wraz z budową kolei zwiększy się emisja gazów cieplarnianych, malowniczy krajobraz wsi zostanie przyćmiony przez kolej, a spokojne życie wielu Brytyjczyków zostanie zakłócone.

HS2

Tatton w hrabstwie Cheshire, okręg wyborczy kanclerza George’a Osborne’a znajduje się pośród miejsc przez które ma przebiegać nowy projekt. Jednak nie ma on nic przeciwko. Według Osborne’a: „Jeśli nasi przodkowie nie zdecydowaliby się zbudować kolei w czasach wiktoriańskich, i autostrad w drugiej połowie XX wieku, nie cieszylibyśmy się w dziś z tak dobrej infrastruktury. Należy poświęcić się budowie, i chociaż zajmie to wiele lat, i po części ucierpi na tym natura, to z pewnością ulepszona komunikacja między północą a południem  koniec końców wpłynie na rozwój i lepsze prosperowanie kraju.” Jednak opozycjoniści znów mają odpowiedź, twierdzą, iż ratowanie gospodarki poprzez budowę szybkiej linii kolejowej nie spełnia oczekiwań. Potrzebne są istotniejsze przedsięwzięcia aby stymulować rozwój państwa, na które można przeznaczyć rzekomą kwotę w wysokości 33 bilionów funtów.

Fakt, iż wiejskie rejony Wielkiej Brytanii przejdą w zapomnienie zbliża się coraz większymi krokami. Osoby przy władzy raczej nie zważają na estetykę kraju, głównie zależy im na rozwoju państwa. Pragną oni  kultywować idee przodków, którym dzisiaj Brytyjczycy zawdzięczają infrastrukturę na poziomie światowym. I chociaż Wyspy Brytyjskie przeżywają kryzys gospodarczy nie stanowi to przeszkody aby myśleć o  przyszłości kraju. Obywatelom pozostaje się tylko pogodzić.

Opracowanie: Kornelia Toczyska

Aktualności 

Orientacyjny kurs dla transakcji
powyżej 10 000 GBP

Do Polski5.2400 

Do W. Brytanii5.2790 

Negocjacje możliwe już
od 2000 GBP


Kontakt do Dealera